مراغه- ایرنا- معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه و رییس مرکز بهداشت این شهرستان گفت: با همکاری معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی، از این پس خدمات دندانپزشکی رایگان به بیماران خاص منطقه در بیمارستان امیرالمومنین (ع) مراغه ارائه می‌شود.

دکتر الهه حق‌گشایی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این همکاری با توجه به نیاز مبرم بیماران خاص و صعب‌العلاج منطقه به خدمات دندانپزشکی، و نبود مرکز اختصاصی جهت ارائه خدمات دندانپزشکی به آنان شکل گرفت.

بخش دندانپزشکی بیمارستان امیرالمومنین (ع) جهت ارایه خدمات به بیماران خاص تجهیز شد

وی با بیان اینکه پیش از این بیماران خاص مراغه به تبریز ارجاع داده می‌شدند، اضافه کرد: ارجاع خدمات دندانپزشکی بیماران خاص به تبریز باعث ایجاد هزینه‌های مضاعف به آنان و خانواده‌هایشان می‌شود و بر همین اساس پس از تشکیل جلسات و هماهنگی‌های صورت گرفته، بخش دندانپزشکی بیمارستان امیر المومنین (ع) به همین منظور تجهیز شد.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه این را هم بیان کرد: این تصمیم موجب بهبود روند خدمات‌رسانی و صرفه‌جویی در هزینه‌ها شده و به رضایت بیماران خاص منجر می‌شود.

دکتر حق‌گشایی اضافه کرد: در زمان حاضر هزار و ۸۰۰ بیمار خاص و صعب‌العلاج این شهرستان تحت پوشش قرار دارند.

به گزارش ایرنا بیماری‌های تالاسمی، هموفیلی،‌ ام اس،‌ دیالیز صفاقی،‌ دیالیز خونی، بیماری‌های موکوپلی ساکاریدوز، بیماری‌ بال پروانه‌ای، اس‌ام ای تیپ یک و دو و سه،‌ بیماری سی اف، اوتیسم، گروه سرطان‌ها با تمام طیف‌ها، بیماری‌های قلبی و عروقی، پیوند سلول‌های بنیادی و خون ساز، پیوند کلیه و پیوند کبد از جمله بیماری‌های خاص هستند.

همچنین از دیگر بیماری‌های خاص و تحت پوشش وزارت بهداشت می‌توان به پیوند قلب و پانکراس، پیوند روده و پیوند ریه، بیماری‌های مزمن روانی، صرع مقاوم به درمان،‌ پارکینسون و آسیب‌های شنوایی شدید اشاره کرد.