قم- ایرنا- مدیرکل دامپزشکی قم گفت: ۶۴۸ کیلوگرم فـرآورده خام دامی غیـرمجاز در این استان ضبط و معدوم شد.

سید مهدی سرکشیک روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: این میزان فرآورده در بازرسی از یکی از کارخانه‌های فرآورده‌های گوشتی استان قم کشف شد.

وی اضافه کرد: در نیمه نخست امسال ۱۱۰ تن انواع فرآورده خام دامی مشکوک در این استان کشف شده که ۳۰ تن به دلیل فاسد بودن معدوم شد و ۸۰ تن نیز با ارائه مجوزهای لازم از سوی صاحب محموله، رفع توقیف گردیده‌است.

به گفته وی، در نیمه نخست سال گذشته نیز ۹۵ تن انواع فرآورده خام دامی توقیف و از این میزان، ۶۰ تن معدوم شد.

سرکشیک خاطرنشان کرد: بازرسان اداره‌کل دامپزشکی قم از ابتدای امسال تاکنون، حدود هفت هزار بازرسی از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی و طیور انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: اداره نظارت بر بهداشت عمومی شهرستان قم متشکل از ۶ اکیپ سیار و یک اکیپ ثابت از ساعت ۶ تا ۲۱ در سطح شهر و در اداره دامپزشکی شهرستان قم فعالیت می‌کنند.

وی بیان کرد: علاوه بر این‌که در تمامی مراکز تحت نظارت دامپزشکی مسوولان و ناظران فنی و بهداشتی به‌طور تمام‌وقت مشغول هستند؛ بازرسان فرآورده‌های از سایر مراکز از جمله قصابی‌ها، مرغ فروشی‌ها، کبابی‌ها و رستوران‌ها بازرسی انجام می‌دهند.

سرکشیک تاکید کرد: همشهریان می‌توانند نقطه نظرات، پیشنهادها و شکایت‌های خود را به سامانه تلفنی ۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی و یا با شماره تلفن‌های ۳۶۶۴۲۷۹۰ و ۳۶۱۲۳۴۵۶ اطلاع دهند.