اهواز - ایرنا - اداره کل هواشناسی خوزستان در اطلاعیه‌ای نسبت به ریزش هوای سرد و کاهش محسوس دما بین هفت تا ۱۰ درجه از روز دوشنبه تا جمعه هفته جاری در بیشتر نقاط استان هشدار سطح زرد صادر کرد.

به گزارش ایرنا مدیر کل هواشناسی خوزستان روز شنبه در این خصوص بیان کرد: تا فردا یکشنبه تغییر محسوس دمایی قابل انتظار نیست؛ طی روزهای دوشنبه تا چهارشنبه روند کاهش هفت تا ۱۰ درجه ای دما در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

 محمد سبزه زاری ادامه داد: در شبانه روز گذشته آبادان با دمای ۳۹ و ایذه ۱۶.۸ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان و حداکثر دمای اهواز ۳۸.۸ و حداقل ۲۲.۷ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

وی افزود: براساس آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، تا اواسط وقت فردا یکشنبه افزایش رطوبت و وقوع پدیده مه یا مه رقیق صبحگاهی در مناطق جنوبی و غربی و مرکزی و جاده های مواصلاتی استان سبب کاهش دید افقی خواهد شد.

سبزه زاری اظهار کرد: همچنین تا اواسط هفته در مناطق مرتفع شرقی و شمالی استان، احتمال رشد ابر و رگبار پراکنده باران و رعدوبرق دور از انتظار نیست.

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: طی روز دوشنبه نیز وزش باد در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی به صورت متوسط خواهد بود و احتمال برخاستن گرد و خاک محلی و موقتی طی ساعاتی از بعدازظهر در این مناطق وجود دارد.
اداره کل هواشناسی خوزستان در اطلاعیه ای نسبت به وقوع پدیده مه صبحگاهی و کاهش دید افقی از روز شنبه تا یکشنبه هفته جاری در مناطق ساحلی، جنوبی، جنوب غربی و مرکزی و راههای منتهی به مرکز استان و جاده مواصلاتی آبادان - ماهشهر هشدار سطح نارنجی صادر کرد.