به گزارش ایرنا، خودروی اکستریم تی ایکس ال با تکیه بر ویژگی "کنترل" هوشمند توانسته است خود را از دیگران متمایز کند. این خودرو علاوه بر دستیابی به تقریبا قوی ترین قدرت در کلاس خود، در تنظیم شاسی و حتی عملکرد ترمز نیز از دیگران عقب نمانده است. تی ایکس ال در کنترل و قدرت نسبتاً متعادل است. موتور دو لیتری این خودرو مجهز به حداکثر قدرت ۱۹۲ کیلووات، حداکثر گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر، حداکثر بازده حرارتی ۴۱ درصد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ۷.۸ ثانیه است.
بر خلاف پارامترهای بصری سیستم قدرت، مهارت های تنظیم شاسی تی ایکس ال را نمی توان با داده های بصری تفسیر کرد. در اکثر موارد که یک شاسی خوب، شاسی شناخته میشود که عکس العمل سریعی دارد. اما واقعا چه نوع شاسی را می توان برای رانندگی خوب نامید؟ شاید اکستریم تی ایکس ال بتواند پاسخ شما را بدهد.
فاکتور "کنترل" در تی ایکس ال به عنوان نقطه اصلی فروش میشود. این خودرو تاکنون توانسته است جوایز ارزنده ی بسیاری را کسب کند. از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ تی ایکس ال به ترتیب ۵، ۷ و ۱۰ مقام اول را در "رقابت خودروهای تولیدی" (CCPC) کسب کرده است. در آخرین دور از این مسابقات، در ۷ ماده انفرادی از جمله اسلالوم سرپانتین، فیگور ۸ لوپ، رقابت عملکرد جامع و چالش دست انداز قهرمان شد و چالش های شدیدا سختی مانند صعود از شیب تند ۳۷ درجه، ترمز صخره و کشیدن هواپیما را با موفقیت به پایان رساند. با گذراندن چنین چالش های دشواری، تی ایکس ال توانسته است عملکرد قوی خود را به همگان آثبات کند.
شکی نیست که دلیل چنین عملکرد خیره کننده ای استفاده از شاسی M۳X Mars است. این شاسی با استفاده از سیستم تعلیق مستقل مک فرسون در جلو و سیستم تعلیق مستقل چند پیوندی در عقب عملکرد خیره کننده ای از خود نشان داده است. تیونینگ و سیستم چهار چرخ محرک هوشمند BorgWarner نیز قابلیت های رانندگی بسیار بالایی را به این خودرو بخشیده است. سیستم تعلیق خودروی تی ایکس ال در واقع تضمین کننده ی رانندگی لذت بخش، با ثبات و ایمن است.
کاربرانی که با تی ایکس ال رانندگی کرده اند، عموماً بر این باروند که این خودرو یادآور سبک رانندگی لوکس خودروهای آلمانی است. استارت این خودرو بسیار صاف و ملایم است. تعویض دنده بسیار تمیز و روان است. فرمان خودرو قوی و دقیق است. تغییر خطوط در سرعتهای بالا بسیار با ثبات انجام میشود. سیستم تعلیق شاسی پشتیبانی محکمی را فراهم می کند و لاستیک ها نیز چسبندگی قوی دارند.
در عین حال، این خودرو به سیستم فیلتر لرزش هیدرولیک شاسی مجهز شده است و بازوهای کنترل جلوی چپ و راست از بوش های هیدرولیک استفاده می کنند. در مقایسه با طراحی بوش های قبلی، این خودرو می تواند به طور موثر دست اندازهای ناشی از جاده های دشوار را فیلتر کند و همزمان آرامش و راحتی خودرو را بهبود ببخشد. سگ دستهای آلومینیومی جلو و عقب نیز به طور ویژه ای انتخاب شده اند که پنجاه درصد سبک تر هستند و جرم فنر نشده را تا ۲/۱۸ کیلوگرم کاهش می دهند و راحتی شاسی و مقاومت در برابر خوردگی را تا حد زیادی بهبود می بخشند و به راننده در کنترل دقیق و آسان وسیله نقلیه کمک می کنند.
علاوه بر این، اکستریم تی ایکس ال بهصورت استاندارد با آخرین نسل سیستم پایداری بدنه ESP بوش ساخته شده است که رانندگی را امنتر و آرامتر میکند. این خودرو همچنین مجهز به چهار حالت رانندگی اقتصادی، استاندارد، اسپرت و برفی است که میتوان آنها را در هر زمان و مکان تغییر داد و عبور از جاده های مختلف را آسانتر کرد. تی ایکس ال با کنترل پایدار و قابل اعتماد همه جانبه خود همواره و تجربه ای شیرین و لذت بخش در شهر و خارج از شهر به ارمغان خواهد آورد.
این چکیده ای بود از استراتژی رقابتی که برند اکستریم همیشه از آن استفاده کرده است. دست اندرکاران این برند بر این باورند که در آینده، با شناخت هر چه بیشتر مصرف کنندگان، روز به روز به تعداد دوستداران تی ایکس ال اضافه خواهد شد.