بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان طی پیامی ضمن تسلیت شهادت یحیی سنوار، رییس دفتر جنبش مقاومت اسلامی «حماس»، بیدارتر شدن ملت ها را ارمغان بزرگ شهادت‌ها دانست و گفت: حماسه شهادت مبارک سرداران مقاومت، نشانه بارز عجز و بیچارگی دشمنان و گواه روشنی بر درستی هدف و راستی طریق مبارزه است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری هرمزگان، مهدی دوستی روز شنبه در این پیام اظهار کرد: این منطق مکتب اسلام است که مسلمانان غصب، ترور و نسل کشی را هیچگاه نپذیرفته‌اند و ستیز و ایستادگی در برابر غاصبان آدمکش را همواره سرلوحه خویش داشته و دارند.

وی بیان کرد: رهروان راستین کربلای حسینی و امروز در ادامه همان راه، ثابت کرده‌اند که سخن معمار کبیر انقلاب اسلامی نه شعار بلکه هدف و حقیقی انکارناپذیر است که فرمودند: «ما از‏‎ ‎‏مرگ نمی ترسیم... بکُشید ما را؛ ملت ما بیدارتر می شود...».

نماینده عالی دولت در هرمزگان اظهار کرد: شهادت سرداران بزرگ مقاومت شهیدان سلیمانی و ابومهندس و همچنین شهدای ایام اخیر از اسماعیل هنیه، سید حسن نصرالله و عباس نیلفروشان تا سربازان گمنام و به نام جبهه حق علیه باطل، هرچند قلب مسلمانان جهان را به دردآورده و غمی بزرگ بر دل‌ها نهاده اما جان تازه‌ و روحیه‌ی مضاعفی نیز در رگ‌های مبارزه دمیده است تا زوال رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی را نزدیک و نزدیکتر کند.

دوستی در پایان شهادت پرافتخار رییس دفتر جنبش مقاومت اسلامی حماس، شهید «یحیی سنوار» را به پیشگاه امام عصر(عج) و رهبر انقلاب اسلامی، تمامی مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان به‌ویژه مردم صبور و مقاوم لبنان و فلسطین تسلیت گفت و ابراز کرد: از خداوند متعال توفیق خدمت در مسیر آن شهید سعید را دارم؛ خداوند روح پاکش را با شهدای کربلا محشور کند و به خانواده و یارانش صبر و آرامش عنایت کند.

روز پنجشنبه، رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای رسمی مدعی شد که یحیی سنوار رییس دفتر سیاسی حماس را در جریان بمباران منطقه‌ای در غزه، به شهادت رسانده است.

خلیل الحیه، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز روز جمعه خبر شهادت یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه را تایید کرد.