زنجان - ایرنا- مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: هم اکنون بیش از ۵۰۰ خیر در حوزه مشارکت‌های مردمی با این اداره کل به صورت نقدی و غیرنقدی همکاری دارند و نقش مهمی در پیشبرد برنامه‌های سازمان ایفا می‌کنند.

روح الله خدابنده لو روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خیرین نقش به‌سزایی در رشد و تعالی سطح معیشت و رفاه جامعه هدف بهزیستی دارند و در پویش‌های مختلفی نقش آفرین هستند.

وی اضافه کرد: تهیه نوشت افزار برای دانش آموزان نیازمند، تامین خانه‌های گرم، برپایی ضیافت مهربانی، طرح حامی، اطعام نیازمندان و بسیاری از پویش‌ها و طرح های جلب مشارکت‌های مردمی از زمینه های فعالیت خیران است که به صورت خیرخواهانه در آنها مشارکت می کنند.

این مسوول ادامه داد: راهبرد بهزیستی تقویت جذب‌ مشارکت های مردمی است و در این میان بیشترین جذب مشارکت های مردمی بهزیستی مربوط به عید فطر بود که ۶۰ درصد وجوه به کمیته امداد و ۴۰ درصد به بهزیستی اختصاص یافت.

این مسوول با بیان اینکه بخشی از کمک های مردمی به بهزیستی در طول سال نقدی و بخش دیگری غیر نقدی است، ادامه داد: کمک به تهیه جهیزیه، توانمندسازی شغلی مددجویان، مشکلات معیشتی و کمک هزینه درمان از جمله یاری های مردم خیر زنجان به بهزیستی استان است.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان یادآور شد: میزان مشارکت‌های مردمی بهزیستی "نقدی، غیر نقدی و خدماتی" در سال ۱۴۰۰، ۱۱۵ میلیارد ریال ثبت شد که این رقم تا پایان سال گذشته به ۱۴۷ میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال رسید.

به گفته وی، این رقم در ۶ ماهه امسال ۲ یا سه برابر شده است.