سبزوار- ایرنا - نماینده ۶ شهرستان غرب خراسان در مجلس شورای اسلامی گفت: مقاومت، یک مکتب و اندیشه است و بدون شک این اندیشه با شهادت «یحیی سنوار» متوقف نخواهد شد.

بهروز محبی نجم‌آبادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شهید سنوار، انسانی آزاده و مجاهد بود که زندگی خود را وقف دفاع از آرمان‌های فلسطین و مبارزه با رژیم خبیث و جعلی صهیونیستی کرده و تا واپسین لحظه عمر و آخرین قطره خون از پای ننشست و با شجاعت تمام و ایستاده در برابر دشمن اشغالگر، به شهادت رسید.

وی افزود: همان‌گونه که شهادت سیدحسن نصرالله و اسماعیل هنیه، جبهه مقاومت را از پا نینداخت، به یقین می‌توان گفت که پس از شهادت یحیی سنوار نیز نه تنها جریان مقاومت کمرنگ نخواهد شد، بلکه جوانان فلسطینی و نسلی که وی تربیت کرده است با انگیزه‌ای مضاعف در برابر جنایتکاران صهیونیست صف‌آرایی خواهند کرد.

نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: سران رژیم صهیونی و نیز حامیانش در جبهه استکبار بدانند که مقاومت، ساختاری چند لایه دارد و با شهادت هر فرمانده، لایه‌های بعدی مدیریت مبارزه را بر عهده گرفته و هدایت جهاد را پیش خواهند برد.

محبی با انتقاد از بی‌تفاوتی حکام و کشورهای عرب منطقه، گفت: این کشورها با وجود ادعای دروغین حمایت از فلسطین، نه تنها کمکی به مردم مظلوم غزه نمی‌کنند بلکه در کنار رژیم صهیونیستی ایستاده اند و حتی نفت و فولاد مورد نیاز این رژیم جعلی را تامین می‌کنند.

وی با بیان اینکه شهید سنوار به نماد ایستادگی در برابر جبهه شیطانی صهیونیستی تبدیل خواهد شد، تاکید کرد: یحیی سنوار در آخرین حرکتی که جهانیان از او دیدند، با پرتاب کردن آخرین پرتابه‌ای که در دست داشت، آخرین درس را به نسل نوجوان و جوان فلسطینی داد و خود را به عنوان نماد مقاومت در برابر این رژیم نامشروع جاودانه کرد.

به گزارش ایرنا، یحیی سنوار، (متولد ۱۹۶۲، در اردوگاه خان یونس) مجاهد، مبارز، نویسنده، رمان‌نویس و مترجم فلسطینی در ۲۲ سال اسارت در زندان های رژیم صهیونیستی، رمان «خار و میخک» را به زبان عبری (منتشر شده به سال ۲۰۰۴) و نیز رمان شکوه (منتشر شده در سال ۲۰۱۰) را نوشت و پنج کتاب را از عبری و انگلیسی به عربی ترجمه کرد.

او که دانش‌آموخته دانشگاه اسلامی غزه در رشته مطالعات عربی بود، از سال ۱۹۸۲ (۱۳۶۱ خورشیدی) چند بار توسط رژیم صهیونیستی دستگیر شد و از فرصتی که در زندان داشت برای یادگرفتن زبان عبری، همچنین ترجمه به این زبان و از این زبان و شناخت بیشتر جامعه صهیونیستی استفاده کرد.

پنجشنبه گذشته، رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای رسمی مدعی شد که یحیی سنوار، رییس دفتر سیاسی حماس را در جریان درگیری های نظامی و گلوله باران منطقه‌ای در غزه، به شهادت رسانده است.

خلیل الحیه، معاون رییس دفتر سیاسی جنبش حماس دیروز جمعه خبر شهادت یحیی سنوار، رییس دفتر سیاسی جنبش حماس توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه را تایید کرد.