تهران- ایرنا- دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور در پیام‌های جداگانه‌ای شهادت یحیی سنوار، فرمانده پرافتخار مقاومت حماس، را تسلیت گفته و تاکید کردند وی با شهادت خود خون تازه‌ای به جریان مقاومت دمید و خیزشی نوین در مسیر آزادی قدس را رقم زد.

به گزارش گروه علمی ایرنا از شورای عالی انقلاب فرهنگی، در پیام حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم
«وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ» (آل‌عمران، ۱۶۹)

شهادت سردار بزرگ مقاومت، یحیی سنوار، فرمانده پرافتخار و سرافراز حماس، قلب‌های عاشقان آزادی و مقاومت را غمگین ساخت و در عین حال خون تازه‌ای به شریان‌های مقاومت دمید.

سردار یحیی سنوار، با ایستادگی مثال‌زدنی خود در برابر رژیم غاصب صهیونیستی، نماد صلابت و مقاومت بود و اکنون شهادت او، مشعل‌دار خیزشی تازه در راه آزادی قدس شریف خواهد بود.

رژیم جنایت‌کار صهیونیستی، با این دست اقدامات پلید و ارتکاب جنایات فراوان علیه ملت مظلوم فلسطین، بار دیگر ماهیت ضد انسانی و خوی وحشی‌گری‌ خود را به جهانیان نشان داد. کشتار وحشیانه کودکان و زنان بی‌گناه، تخریب منازل مسکونی و نقض همه‌جانبه حقوق انسانی، نه تنها این رژیم را رسواتر ساخته، بلکه آتش خشم ملت‌های آزاده جهان را شعله‌ورتر کرده است. اما بدانند که این خون‌های پاک به ناحق ریخته، موج خروشانی شده و ریشه خشکیده رژیم منحوس صهیونیستی را از بیخ و بن برخواهد کند ان‌شاءالله.

اینجانب، شهادت این فرمانده رشید را به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی، ملت قهرمان فلسطین به ویژه جنبش حماس و همه آزادگان و مجاهدان راه حق تسلیت عرض می‌کنم. یقین داریم که خون این شهید عزیز و دیگر شهیدان مقاومت، پرچم پیروزی نهایی را برافراشته و قدس شریف به زودی از چنگال اشغالگران آزاد خواهد شد.

همچنین سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور نیز در پیامی شهادت، یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی حماس را تسلیت گفت. در این پیام آمده است: فرمانده شجاع و  مجاهد «یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی حماس شجاعانه و تا آخرین نفس در مبارزه با اشغالگران صهیونیست ایستادگی کرد و سرانجام در راه آزادی قدس شریف به شهادت رسید.

شهید «یحیی السنوار » همواره در میدان نبرد و مبارزه آماده شهادت بود و بدون تردید فرزندان غیور و قهرمان فلسطین راه این شهید بزرگ را ادامه خواهند داد و ترور فرماندهان بزرگ و ارزشمند خللی در عزم مقاومت اسلامی در مبارزه با رژیم جنایتکار و تروریست صهیونیستی ایجاد نخواهد کرد و سرانجام آزادی قدس شریف محقق خواهد شد.

سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور شهادت مجاهد قهرمان «یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی حماس را به خانواده و همرزمان ایشان، ملت قهرمان فلسطین، رزمندگان جبهه مقاومت و آزادگان جهان تبریک و تسلیت عرض می‌نماید.»

به گزارش ایرنا، یحیی سنوار (متولد ۱۹۶۲، در اردوگاه خان یونس) مجاهد، مبارز، نویسنده، رمان‌نویس و مترجم فلسطینی طی ۲۲ سال اسارت در زندان‌های رژیم صهیونیستی، رمان خار و میخک را به زبان عبری (منتشر شده به سال ۲۰۰۴) رمان شکوه (منتشر شده در سال ۲۰۱۰) را نوشت و پنج کتاب را از عبری و انگلیسی به عربی ترجمه کرد.

او که فارغ‌التحصیل دانشگاه اسلامی غزه در رشته مطالعات عربی بود، از سال ۱۹۸۲ (۱۳۶۱ خورشیدی) چند بار توسط رژیم صهیونیستی دستگیر شد، از فرصتی که در زندان داشت برای یاد گرفتن زبان عبری، همچنین ترجمه به این زبان و از این زبان و شناخت بیشتر جامعه اسرائیل استفاده کرد. سنوار از مرداد ۱۴۰۳ به جانشینی اسماعیل هنیه و به عنوان رئیس دفتر سیاسی حماس انتخاب شد.

رژیم صهیونیستی پنجشنبه گذشته (۲۶ مهر) با صدور بیانیه‌ای رسمی مدعی شد که یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی حماس را در جریان بمباران منطقه‌ای در غزه، به شهادت رسانده است. خلیل الحیه، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز روز جمعه خبر شهادت یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه را تایید کرد.