تهران - ایرنا - وزیر نیرو در پیام تسلیت خود به مناسبت شهادت یحیی سنوار نوشت: اشغالگران قدس از این واقعیت انکارناپذیر غافل هستند که خون عزیزانی مانند شهید سنوار به تقویت محور مقاومت و تکثیر قهرمانانی چون او منجر خواهد شد و انجام این اقدامات تروریستی حاصلی جز تسریع در روند نابودی اسرائیل نخواهد داشت.

به گزارش ایرنا از وزارت نیرو، در ادامه پیام «عباس علی‌آبادی» آمده است: شهادت مبارز نستوه و جان‌برکف و فرمانده دلاور جنبش حماس، شهید یحیی سنوار که سال‌ها در خط مقدم مبارزه با رژیم صهیونیستی جان و مال خود را تقدیم کرد و در نهایت نیز به آرزوی دیرین خود رسید، بار دیگر چهره پلید و جنایت‌کار صهیونیست‌ها را در منظر افکار عمومی جهانیان به تصویر کشید.

علی‌آبادی در ادامه پیام خود نوشت: اینجانب شهادت مظلومانه شهید سنوار را به مردم عزیز و غیرتمند فلسطین، رهبر معظم انقلاب اسلامی و تمام آزادی‌خواهان جهان اسلام تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

به گزارش ایرنا، یحیی سنوار، (متولد ۱۹۶۲، در اردوگاه خان یونس) مجاهد، مبارز، نویسنده، رمان‌نویس و مترجم فلسطینی طی ۲۲ سال اسارت در زندان‌های رژیم صهیونیستی، رمان خار و میخک را به زبان عبری (منتشر شده به سال ۲۰۰۴) رمان شکوه (منتشر شده در سال ۲۰۱۰) را نوشت و پنج کتاب را از عبری و انگلیسی به عربی ترجمه کرد.

او که فارغ التحصیل دانشگاه اسلامی غزه در رشته مطالعات عربی بود، از سال ۱۹۸۲ (۱۳۶۱ خورشیدی) چند بار توسط رژیم صهیونیستی دستگیر شد، از فرصتی که در زندان داشت برای یاد گرفتن زبان عبری، همچنین ترجمه به این زبان و از این زبان و شناخت بیشتر جامعه اسرائیل استفاده کرد.

روز گذشته، رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای رسمی مدعی شد که یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی حماس را در جریان بمباران منطقه‌ای در غزه، به شهادت رسانده است.

خلیل الحیه، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز روز جمعه خبر شهادت یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه را تایید کرد.