ساری - ایرنا - هواشناسی با اشاره به ورود سامانه ناپایدار جوی، شرایط جوی مازندران از امروز تا روز چهارشنبه هفته جاری را ابری و بارانی و با کاهش محسوس دما پیش‌بینی کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، طبق پیش‌بینی هواشناسی، شهروندان در مناطق غرب مازندران امروز شاهد بارش های پراکنده باران خواهند بود و در روزهای یکشنبه و دوشنبه نیز علاوه بر بارش باران در این مناطق، در نیمه شرقی استان نیز بارش های پراکنده باران آغاز خواهد شد.

هواشناسی پیشبینی کرد که از شامگاه دوشنبه تا روز چهارشنبه علاوه بر بارندگی و وزش باد، دمای هوا نیز به طور محسوسی کاهش خواهد یافت به گونه ای که در روزهای سه شنبه و چهارشنبه بارش ها در مناطق کوهستانی با بیش از ۲ هزار متر ارتفاع به شکل برف خواهد بود.

جدول پیش‌بینی پنج روزه هواشناسی نشان می‌دهد که میانگین دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی از ۳۱ تا ۳۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز جمعه با ۱۵ تا ۱۶ درجه کاهش در روز سه شنبه به ۱۷، در مناطق غربی از ۲۶ تا ۲۹ با ۱۰ تا ۱۳ درجه کاهش به ۱۶ و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز از ۲۵ تا ۳۱ با ۱۷ تا ۲۳ درجه کاهش در روز سه شنبه به ۸ تا ۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر خواهد رسید.

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش‌یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی امروز مازندران نیمه ابری تا ابری، وزش باد، کاهش دما و بارش پراکنده باران و در روزهای یکشنبه و دوشنبه نیز ابری گاهی همراه با بارندگی، وزش باد و کاهش محسوس دما و از عصر دوشنبه با افزایش بارندگی پیش بینی شده است.

آسمان مازندران در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ابری، در ارتفاعات مه‌آلود، همراه باکاهش تدریجی دما، بارش متناوب باران و وزش باد گاهی به نسبت شدید و در مناطق سردسیر کوهستانی با یکهزار و ۸۰۰ متر ارتفاع در مناطق غربی و بیش از ۲ هزرار متر ارتافع در مناطق شرقی با بارش برف همراه خواهد بود.

شرایط جوی مازندران در روزهای پنجشنبه و جمعه صاف تا نیمه ابری و با افزایش نسبی دما پیش بینی شده است.

داده‌های دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که گلوگاه با ثبت دمای ۳۴.۱ و بلده با ۲۲.۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم‌ترین ساعت به ۲۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته پنج درجه کاهش نشان می دهد. وضعیت دریای خزر در روز جاری نیز با مواج و طوفانی پیش‌بینی شده است.