تهران- ایرنا- نیروی فضایی آمریکا اعلام کرد قراردادهایی به ارزش ۷۳۳ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار برای هفت پرتاب فضایی با شرکت اسپیس‌ایکس منعقد کرده است.

به گزارش گروه علمی ایرنا از اسپیس، این دو قرارداد در مجموع هفت پرتاب را برای «سازمان توسعه فضایی» همچنین یک «مجموعه ماموریت» برای دفتر شناسایی ملی پوشش می‌دهند.

سرتیپ «کریستین پانزنهاگن» افسر اجرای برنامه برای دسترسی فضایی در بیانیه‌ای اعلام کرد: در این دوره رقابت قدرت‌های بزرگ، الزامی است که از توانایی‌ها استفاده کنیم. مرحله سوم پروژه‌های سازه‌ای به ما اجازه می‌دهد سرویس‌های پرتابی را سریع‌تر اجرا کنیم و توانایی‌های بیشتری را با سرعت در مدار قرار دهیم تا از امنیت ملی حمایت کنیم.

این قراردادهای جدید سازمان توسعه فضایی به ساخت مجموعه‌ای کمک می‌کند که در نهایت در بر گیرنده ۳۰۰ تا ۵۰۰ یا بیشتر ماهواره در مدار پایین زمین خواهد بود. شرکت اسپیس ایکس پیش از این ماموریت‌های متعدد طراحی شده برای نظارت بر تهدیدهای موشکی بالقوه را پرتاب کرده است.

بیانیه نیروی فضایی آمریکا جزئیات مربوط به هفت پرتاب طراحی شده سازمان توسعه فضایی را مشخص نکرده است. این بیانیه در عین حال مشخص کرده است «مجموعه ماموریت» دفتر شناسایی ملی NRO اداره کننده ناوگان ماهواره‌های جاسوسی آمریکا ، از پایگاه واندنبرگ نیروی فضایی کالیفرنیا در سه ماهه چهارم سال مالی ۲۰۲۵ پرتاب خواهند شد.