قشم - ایرنا - فرمانده انتظامی استان هرمزگان از کشف یک فقره زمین خواری و تصرف اراضی ملی به ارزش ۴۰ میلیارد ریال در شهرستان مرزی قشم خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس هرمزگان، سردار علی اکبر جاویدان روز شنبه افزود: ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان قشم با انجام کار اطلاعاتی و بهره گیری از شیوه های پلیسی، فردی را که در یکی از روستاهای منطقه آزاد این جزیره اقدام به تصرف غیر قانونی اراضی ملی کرده بود شناسایی و پیگیری موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

وی ادامه داد: ماموران ضمن هماهنگی با مقام قضایی و با حضور کارشناس رسمی دادگستری به محل مورد نظر اعزام که با بررسی های میدانی انجام شده مشخص شد فردی به هویت معلوم ۶ هزار و ۷۷۰ متر مربع از اراضی ملی را با شیوه حصار کشی، به صورت غیر قانونی تصرف کرده است.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان توضیح داد: در این رابطه یک متهم احضار و ضمن اعتراف به جرم ارتکابی با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

سردار جاویدان اضافه کرد: حفظ بیت المال و اراضی دولتی از دست سودجویان همواره با جدیت در دستور کار پلیس قرار دارد و به شدت با متخلفان و متصرفان اراضی ملی و دولتی برخورد قانونی می‌شود.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع استان هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.