تهران-ایرنا- یک تارنمای آمریکایی با مروری بر اسامی و پیشینه سیاسی برخی از مشاوران جوان «کامالا هریس» نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، این تیم جوان را نقطه قوت و امید دموکرات‌ها برای پیروزی مقابل «دونالد ترامپ» نماینده طیف جمهوری‌خواه دانست.

به گزارش ایرنا، دایره کوچک دستیاران قدیمی شناخته شده جو بایدن رئیس جمهور فعلی آمریکا از حزب دموکرات انتقادات بسیاری برای او به همراه داشته است ولی اطراف کامالا هریس نامزد فعلی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری را یک سری مشاور جوان گرفته که حزب مذکور روی آن حساب ویژه‌ای باز کرده است.

اعتقاد بر این است که این مساله برای حزب دموکرات حائز اهمیت است چون گفته می‌شود برای یک فرآیند تصمیم‌گیری مشارکتی که خود آنها توصیف می‌کنند، نیاز به چنین تیمی احساس می‌شود.

تارنمای آکسیوس نگاهی به این تیم جوان هریس در مقابل جمهوری خواهان انداخته و به طور اجمالی آنها را معرفی کرده است؛

- «روهینی کوسوغلو» مشاور سابق سیاست داخلی هریس و رئیس سابق دفتر سنا یکی از آنها است که اکنون به هریس در کارزار انتخاباتی مشاوره می‌دهد. کوسوغلو گفته است که هریس همیشه ما را به فکر کردن در مورد تجربیات مختلف زندگی افراد وادار می‌کند.

- «داگ امهوف» یکی از چهره‌های دیگر تیم مشاوره‌ای هریس است که در حلقه خانوادگی او نیز جای می‌گیرد و هریس خودش می‌گوید که در تصمیم‌های حساس از این مشاوره می‌گیرد.

- «برایان نلسون» یک مشاور کلیدی سیاست گذاری است که در تیم مبارزات انتخاباتی هریس حضور دارد. او قبلاً در زمانی که هریس دادستان کل کالیفرنیا بود و زمانی که در سنای ایالات متحده بود با هریس کار می کرد. نلسون اخیراً معاون اطلاعات مالی وزارت خزانه داری بوده‌است.

- «فیل گوردون» مشاور امنیت ملی هریس از زمان مبارزات انتخاباتی او در سال ۲۰۲۰ بوده است. او در دولت‌های کلینتون و اوباما بر مسائل اروپا و خاورمیانه تمرکز داشت.

از چهره‌های دیگر یاد شده به عنوان تیم استراتژیک هریس می‌توان به کسانی مثل «مینیون مور»، «مگان جونز»، «شیلا نیکس»، «برایان فالون» و «جاشوا هسو» اشاره کرد.

به گزارش ایرنا، در هفت ایالت تعیین کننده سرنوشت آمریکا، هریس و ترامپ همچنان با فاصله اندک رقابت می کنند و در میانگین نظرسنجی ها هیچ یک از نامزدها بیشتر از ۲ درصد اختلاف در آرا با دیگری ندارد.

پیروزی هریس در انتخابات ماه نوامبر منوط به پیروزی او در سه ایالت میدان نبرد پنسیلوانیا، میشگان و ویسکانسین است. ترامپ در مقابل برای کسب ۲۷۰ رای الکترال ها به پیروزی در ایالت های موسوم به «کمربند آفتاب» شامل کارولینای شمالی، جورجیا و پنسیلوانیا نیاز دارد.

موسسه فایو ترتی ایت در جمع بندی نظرسنجی های انجام شده در سطح ملی، برتری هریس در مقابل ترامپ را ۲.۴ درصد و یا به عبارتی ۴۸.۵ درصد در مقابل ۴۶.۱ درصد اعلام کرد.

در اکتبر گذشته هریس با ۲.۶ درصد از ترامپ در نظرسنجی های ملی جلوتر بود که پیش بینی جدید فایو ترتی ایت، کاهش ۰.۲ درصدی را نشان می دهد.