ارومیه- ایرنا- امام جمعه اهل سنت ارومیه با تسلیت شهادت رییس دفتر سیاسی حماس گفت: ترور شهید سنوار و فرماندهان مقاومت، نشانه آخرین نفس ها و درماندگی رژیم صهیونیستی است.

ماموستا مامد کلشی نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تلاش رژیم صهیونیستی برای از میان بردن رهبران جنبش حماس و مقاومت نشان از درماندگی و سرگردانی این رژیم است؛ سران این رژیم جعلی برای حفظ خود دست به هرجنایتی می زنند.

وی اضافه کرد: شهید سنوار با شهادت خود راه آزادی فلسطین و رهایی مردم مظلوم غزه را هموار کرد و مهر باطلی بر رویای پوچ رژیم صهیونیستی و همتایانش زد.

امام جمعه اهل سنت ارومیه اظهارکرد: امروز هرانسان آزاده ای که قصه شهادت شهید سنوار و سایر رهبران و فرماندهان مقاومت و حماس را می شنود، بدون تردید به خباثت و وحشی گری رژیم جعلی اسراییل پی می برد؛ برای همیشه این جنایت در ذهن تاریخ ثبت خواهد شد.

ماموستا کلشی نژاد ادامه داد: دردناک تر از شهادت شهید سنوار، سکوت محافل بین المللی است؛ محافل بین المللی کوچکترین واکنشی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی از خود نشان نمی دهند و در برابر جنایات صهیونیست های تروریست در غزه، لبنان و فلسطین سکوت اختیار کرده اند.

وی با بیان اینکه ما این سکوت و جنایات روی داده را محکوم می کنیم، افزود: مجامع بین المللی نه تنها این جنایات را محکوم نمی کنند بلکه به حمایت از این رژیم جعلی پرداخته و به پشتیبانی از او می پردازند.

وی اضافه کرد: تاسف بارتر اینکه کشورهای اسلامی هم همانند مجامع بین المللی سکوت کرده و در در برابر قتل عام کودکان و زنانی که زیر تیغ رژیم صهیونیستی جان می سپارند، حرکتی از خود نشان نمی دهند.

ماموستا کلشی نژاد اظهارکرد: انتظار می رود مجامع جهانی به خود آمده و جلوی حرکت ماشین جنایت و جنگ رژیم صهیونیستی را با صدور قطعنامه ها و بیانیه ها گرفته و متوقف کنند.

به گزارش ایرنا، یحیی سنوار، (متولد ۱۹۶۲، در اردوگاه خان یونس) مجاهد، مبارز، نویسنده، رمان‌نویس و مترجم فلسطینی طی ۲۲ سال اسارت در زندان های رژیم صهیونیستی، رمان خار و میخک را به زبان عبری (منتشر شده به سال ۲۰۰۴) رمان شکوه (منتشر شده در سال ۲۰۱۰) را نوشت و ۵ کتاب را از عبری و انگلیسی به عربی ترجمه کرد.

او که فارغ التحصیل دانشگاه اسلامی غزه در رشته مطالعات عربی بود، از سال ۱۹۸۲ (۱۳۶۱ خورشیدی) چند بار توسط رژیم صهیونیستی دستگیر شد، از فرصتی که در زندان داشت برای یادگرفتن زبان عبری، همچنین ترجمه به این زبان و از این زبان و شناخت بیشتر جامعه اسرائیل استفاده کرد.

اواخر هفته گذشته، رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای رسمی مدعی شد که یحیی سنوار رییس دفتر سیاسی حماس را در جریان بمباران منطقه‌ای در غزه، به شهادت رسانده است.

خلیل الحیه، معاون رییس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز روز جمعه خبر شهادت یحیی سنوار، رییس دفتر سیاسی جنبش حماس توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه را تایید کرد.