تهران- ایرنا- تحلیلگر اندیشکده «شورای آتلانتیک» و کارشناس سابق واحد فرماندهی اطلاعات دفاعی رژیم صهیونیستی اعتقاد دارد که با تداوم راهبردهای گذشته این رژیم، حتی پس از شهادت «یحیی سنوار» نیز حماس فرو نخواهد پاشید و جنگ ادامه خواهد داشت.

به گزارش روز شنبه ایرنا، «دنی سیترینوویچ» تحلیلگر اندیشکده آمریکایی فوق در زمینه پیامدهای شهادت «یحیی سنوار» با اشاره به تحولات یک سال اخیر در منطقه عنوان داشت که از زمان رخداد ۷ اکتبر سال گذشته، رهبران اسرائیل قول داده بودند سنوار را که مسئول برنامه ریزی حملات حماس علیه اسرائیل بود، حذف خواهند کرد. حال این هدف محقق شده است و ارتش اسرائیل قادر شد وی را به شهادت برساند.

این کارشناس که بیش از دو دهه در واحدهای مختلف فرماندهی اطلاعات دفاعی رژیم صهیونیستی خدمت کرد، تاکید دارد: اما با وجود اهمیت این رویداد، اگر سیاست فعلی دولت اسرائیل تغییر نکند، این موضوع نمی‌تواند مشکلات استراتژیک اسرائیل را حل کند.

وی تصریح کرد: به جرات می‌توان گفت که حتی پس از سنوار، سازمان حماس فرو نخواهد پاشید. بنابراین جنگ ادامه خواهد داشت و هیچ چشم‌انداز راه‌حل سیاسی وجود نخواهد داشت.

کارشناس اتاق فکر آمریکایی ادعا کرد: برای بهره‌برداری از حذف سنوار، اسرائیل نیاز به تجدید نظر در استراتژی خود در غزه دارد. اولین و مهم‌ترین اقدام، رسیدن به توافق آتش‌بس به شکلی است که به حکومت خودگردان فلسطین اجازه بازگشت به غزه داده شود تا این سازمان کنترل تمام فعالیت‌های غیرنظامی را در دست بگیرد. اقدام فوق می‌تواند به کشورهای معتدل خلیج فارس این امکان را بدهد که در بازسازی غزه بیشتر مشارکت کنند.

وی مدعی شد که انجام این اقدامات مشروعیت بین‌المللی رژیم صهیونیستی را به‌طور قابل توجهی بهبود می بخشد.

سیترینوویچ اضافه کرد: آتش‌بس در غزه همچنین به پایان درگیری‌ها با حزب‌الله در مرز شمالی اسرائیل نیز منجر خواهد شد و البته آزادی گروگان‌ها (اسرای صهیونیست) را هم به دنبال حواهد داشت زیرا این موضوعی است که یکی از اهداف اصلی جنگ کنونی «شمشیرهای آهنین» بوده است.

این کارشناس دفاعی صهیونیست در پایان یادآور شد: اگر اسرائیل به راهبرد کنونی خود مبنی بر نگه‌داشتن بخش‌هایی از غزه و ساخت احتمالی چند شهرک‌ در آنجا ادامه دهد (همانگونه که برخی وزرا خواستار آن شده اند)، با وجود اهمیت حذف سنوار، هیچ تغییر قابل توجهی در آینده نزدیک رخ نخواهد داد. جنگ ادامه خواهد داشت و هیچ پایانی برای آن قابل تصور نخواهد بود.

به گزارش ایرنا، یحیی سنوار، مجاهد، مبارز، نویسنده، رمان‌نویس و مترجم فلسطینی که ۲۲ سال در زندان‌های رژیم صهیونیستی در اسارت بود، بعد از شهادت «اسماعیل هنیه» به ریاست دفتر سیاسی جنبش حماس انتخاب شد.

خلیل الحیه، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس روز جمعه خبر شهادت سنوار را توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه اعلام کرد.