تهران- ایرنا- سرمربی تیم بوکس جوانان ایران، گفت: از همه لحاظ برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان آماده‌ایم، اما کار بسیار سختی در این رویداد داریم.

به گزارش ایرنا، تیم بوکس جوانان ایران با چهار مشت‌زن، صبح یکشنبه راهی مونته‌نگرو شد تا در رقابت‌های قهرمانی جهان شرکت کند. وزن‌کشی این مسابقات، اول آبان‌ماه انجام می‌شود و یک‌روز پس از آن، رقابت‌ها آغاز خواهد شد.

رضا مهدی‌پور روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا در خصوص شرایط تیمش، بیان کرد: پس از مسابقات انتخابی در ارومیه، بوکسورها را به اردو دعوت کردیم. اردو و تمرین مشترک با تیم ملی بزرگسالان کمک زیادی به ما کرد و با بررسی شرایط، چهار بوکسور را برای حضور در رویداد مهم جهانی گزینش کردیم.

وی افزود: رده سنی جوانان در تمامی ورزش‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است و کشورها سرمایه‌گذاری ویژه‌ای روی آن انجام می‌دهند. ما نیز در این مدت با حمایت‌های رئیس فدراسیون و مدیر تیم‌های ملی، شرایط مناسبی داشتیم و با امیدواری زیادی در این مسابقات شرکت می‌کنیم.

مهدی‌پور که چندی پیش شاگردانش در مسابقات قهرمانی آسیا عملکرد مناسبی داشته و بوکس ایران را پس از هشت سال در رده سنی جوانان توسط امیر اسماعیلی به مدال طلای قاره کهن رسیدند، گفت: آن طلا با دشواری‌های زیادی به دست آمد. هرچند نیمی از قدرت‌های بوکس جهان در آسیا هستند، اما همه می‌دانیم شرایط پیکارهای قاره‌ای با جهانی تفاوت زیادی دارد.

سرمربی تیم بوکس جوانان، بیان کرد: مدال جهانی در این رده سنی هنوز برای بوکس ایران به دست نیامده و امسال هم کار سختی در مونته‌نگرو داریم اما تلاش می‌کنیم تا ابتدا مبارزات خوبی به نمایش بگذاریم و سپس به هدفمان برسیم.

ترکیب تیم جوانان ایران در مسابقات جهانی مونته‌نگرو بدین شرح است:

۵۱ کیلوگرم: مهدی کاظمی

۶۳.۵ کیلوگرم: سیدعلی‌اکبر میراحمدی

۹۲ کیلوگرم: امیررضا ملک‌خطابی

+۹۲ کیلوگرم: امیر اسماعیلی

هدایت تیم ملی بوکس جوانان ایران را رضا مهدی‌پور برعهده دارد. مرتضی سپهوند و ایمان طیبی هم به‌عنوان مربی، تیم اعزامی را همراهی می‌کنند.