نیویورک-ایرنا- پایگاه آمریکایی آکسیوس اعلام کرد که آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در پی تشدید بحران و درگیری در منطقه از سوی رژیم اسرائیل، روز سه شنبه به سرزمین های اشغالی فلسطین سفر می کند.

به گزارش ایرنا، پایگاه خبری آکسیوس روز شنبه به وقت محلی به نقل از مقامات اسرائیلی اعلام کرد که انتظار می رود آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز سه شنبه در چارچوب سفر به چندین کشور در خاورمیانه (غرب آسیا) به اسرائیل سفر کند.

پیش از این، آکسیوس گزارش داده بود که بلینکن به دنبال تلاش مجدد برای دستیابی به توافق آتش بس میان حماس و رژیم اسرائیل است.

بر اساس اعلام این رسانه، بلینکن در تماس با رئیس رژیم اسرائیل، گفته بود که در روزهای آینده به منطقه سفر خواهد کرد تا برای روش های دستیابی به توافق آتش بس و آزادی اسیران گفت وگو کند.

بلینکن به بهانه اینکه امید برای دستیابی به آتش بس کم رنگ شده است، در هفته‌های اخیر سفر به منطقه را متوقف کرده بود.

به گزارش ایرنا، یحیی سنوار، مجاهد، مبارز، نویسنده، رمان‌نویس و مترجم فلسطینی که ۲۲ سال در زندان‌های رژیم صهیونیستی در اسارت بود، بعد از شهادت «اسماعیل هنیه» به ریاست دفتر سیاسی جنبش حماس انتخاب شد.

خلیل الحیه، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس روز جمعه خبر شهادت سنوار را توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه اعلام کرد.

رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه ساکنان نوار غزه به راه انداخته است که بر اثر آن، افزون بر ویرانی‌های عظیم و قحطی مرگبار، بیش از هزاران فلسطینی که بیشتر آنها زن و کودک هستند، شهید و زخمی شده‌اند.

تل آویو با تحقیر جامعه بین المللی و نادیده گرفتن قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل برای توقف فوری جنگ و دستورات دیوان بین المللی دادگستری درباره ضرورت جلوگیری از نسل کشی و بهبود وضعیت فاجعه بار انسانی در غزه همچنان به جنایات خود در این منطقه ادامه می‌دهد.

حملات رژیم اشغالگر اسرائیل با حمایت‌های نظامی و امنیتی واشنگتن، تاکنون بر اساس اعلام وزارت بهداشت غزه به شهادت بیش از ۴۲ هزار و ۵۰۰ نفر منجر شده است و همچنین ۹۹ هزار و ۵۴۶ نفر هم مجروح شده‌اند.