تهران - ایرنا - رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به هشدار هواشناسی مبنی بر احتمال کاهش دما و بارش برف در ارتفاعات، از آماده‌باش امدادگران در پنج استان کشور خبر داد.

به گزارش ایرنا از جمعیت هلال‌احمر، بابک محمودی روز یکشنبه با اشاره به هشدار هواشناسی، اظهار داشت: طبق هشدار سطح نارنجی هواشناسی، امروز یکشنبه ۲۹ مهر در استان‌های مازندران، نیمه شرقی گیلان، ارتفاعات و دامنه گلستان، روز دوشنبه ۳۰ مهر در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران و شمال شرق آذربایجان شرقی و در روز سه‌شنبه یکم آبان در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و نیمه شرقی آذربایجان شرقی، رگبار باران، رعد و برق، کاهش محسوس دما، وزش باد شدید، بارش برف در نواحی سردسیر و ارتفاعات و بروز پدیده مه پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: بر این اساس، امدادگران و نجاتگران در استان‌های مازندران، گیلان، گلستان، اردبیل و آذربایجان شرقی در حالت آماده‌باش قرار گرفتند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از هموطنان خواست به هشدارهای هواشناسی، راهداری‌ها و نهادهای امدادی توجه کنند و از تردد در ارتفاعات و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

براساس این گزارش، هم‌وطنان در صورت بروز مشکل می‌توانند با شماره تماس ندای امداد، ۱۱۲، به صورت شبانه‌روز تماس بگیرند.