یزد- ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: در این سال‌ها، فقط به کنکور و آموخته‌های علمی دانش آموزان توجه شده و تربیت دینی آن‌ها مورد غفلت قرار گرفته است .

به گزارش ایرنا آیت الله محمدرضا ناصری شنبه شب در شورای آموزش و پرورش استان افزود: در سال‌های اخیر تلاش شده که دانش آموزان در آزمون سراسری بدرخشند، لذا بیشتر به جنبه آموزشی آنها توجه شده و بعد پرورشی کمتر توجه شده که این امر موجب غفلت از تربیت دینی ، اعتقادی و سلامت نفس دانش آموزان می‌شود.

وی بر توجه به سه اصل تفکر، تعقل و تدین در نظام آموزشی تاکید و اظهار کرد: معلمان باید نیروی انسانی تربیت کنند که از ابعاد مختلف برای جامعه و کشور مفید باشد.

ناصری ادامه داد: آموزش‌هایی که از یک قرن قبل در مدارس ارائه می شود بعضا سطحی است و افراد را فاقد قدرت تفکر و تعقل می‌کند در حالی که اگر شخصیت و هویت فرزندان خود را رشد دهیم، پیشرفت، کمال و خلاقیت در آنها متبلور می‌شود.

وی اضافه کرد: اگر بر سه اصل یاد شده در سیستم آموزشی توجه شود، برای آینده کشور افرادی دانشمند و متفکر تربیت خواهیم کرد.

استاندار یزد هم در این نشست گفت: موفقیت دانش آموزان استان یزد در عرصه های مختلف علمی و کسب رتبه نخست آزمون سراسری مایه افتخار این استان است.

" محمدرضا بابابی " با بیان اینکه در کنار این افتخارات نباید از برخی مطالب اساسی و مهم مغفول ماند اظهار کرد: پرورش و تربیت انسان و ساختن نیروی انسانی برای آینده کشور از رسالت های اصلی این نهاد است.

وی با بیان اینکه انسان دانا ، نخبه، فکور و دانشمند دنیا را متحول می کند و توسعه را بهتر از قبل رقم می‌زند، تصریح کرد: بعد پرورشی در سیستم آموزشی باید در اولویت قرار گیرد.

وی اضافه کرد: : نیروی انسانی؛ مهمترین سرمایه آموزش و پرورش است و افراد از همان از ابتدایی ترین سن آموزش دراختیار این نهاد است ، بنابراین باید به همه ابعاد آموزشی به ویژه پرورشی اهتمام و توجه بیشتری شود.