همدان- ایرنا- معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان گفت: بر اساس تفاهم نامه صورت گرفته با بنیاد مستضعفان، این بنیاد در ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی در سطح کشور مشارکت می کند که سهم استان ۶۴۲ واحد مشارکت می‌کند.

محمد مهدی عبدالملکی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در نشست مشترکی که با نماینده شرکت اسکان ایران از بنیاد مستضعفان کشور داشتیم، مذاکرات لازم در رابطه با انعقاد تفاهم‌نامه دو جانبه ۲۰ هزار واحدی بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان در سطح کشور انجام شده است.

وی افزود: این تفاهم نامه در راستای خانه دار شدن مستضعفان و افراد محروم از داشتن مسکن منعقد شد، تا از محل تسهیلات بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان، افراد کم برخوردار از مسکن ایمن و مقاوم بهره مند شوند.

عبدالملکی تصریح کرد: در این تفاهم نامه مقرر شد علاوه بر تسهیلات بنیاد مسکن به هر نفر از متقاضیان واجد شرایط ۲۰۰ کیسه سیمان، ۲ تن میلگرد و ۵۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت شود.

وی تاکید کرد: از ۶۴۲ فقره سهمیه استان همدان همگی واحدها تایید نهایی گرفته و ۶۱۵ واحد به مرحله ساخت و بازسازی رسیده است.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان گفت: ۹۶ درصد این واحدها قابل سکونت است و خانواده‌ها می‌توانند در آن اسکان پیدا کنند.

وی بیان کرد: مهمترین اصل در این تفاهم نامه این بود که همه واحدهای ساخته شده بر اساس آخرین ضوابط فنی و مقررات ملی ساختمان با نظارت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که ناظران نظام فنی روستایی آن را انجام می‌دهند ساخته شود.