زنجان - ایرنا - کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: با آغاز روند کاهشی دمای هوا در مناطق مختلف استان به خصوص برای روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری شرایط برای بارش برف به ویژه در مناطق سردسیر و ارتفاعات استان مهیاست.

مرتضی قدیمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آسمان امروز در اغلب مناطق استان صاف تا کمی ابری است که در ساعات بعدازظهر با وزش باد همراه می شود.

وی با بیان اینکه این شرایط جوی موجب خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا خواهد شد، اظهار داشت: سرعت وزش باد نیز طی امروز می تواند به طور موقت به آستانه نسبتا شدید برسد که در همین رابطه هشدار سطح زرد هواشناسی صادر شده است و تا آخر وقت امروز اعتبار دارد.

قدیمی یادآور شد: از اوایل وقت فردا / دوشنبه/ انتظار رشد ابر را داریم که بر این اساس تا پایان هفته جاری آسمان در اغلب مناطق استان ابری خواهد بود و این روزها احتمال بارش پراکنده باران نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه پدیده جوی که طی روزهای پیش رو انتظار می رود کاهش محسوس دمای هواست،‌ادامه داد: صبح روزهای سه شنبه تا جمعه هوای سردی در استان مستقر می شود و دمای کمینه به صفر و در ارتفاعات به زیر صفر می رسد که در این رابطه هشدار هواشناسی صادر شده است و تا شنبه پنجم آبان اعتبار دارد.

قدیمی گفت:‌ در شبانه روز گذشته سجاس با ۲ درجه سانتیگراد کمترین و ماهنشان و آب‌بر با ۲۳ درجه سانتیگراد بیشترین دمای استان را ثبت کردند.

وی دمای فعلی شهر زنجان را ۹ درجه سانتیگراد بیان کرد و گفت:‌ این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت هشت درجه افزایش یافته است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روزی و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.