ملارد - ایرنا - رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملارد از انتقال حدود ۲۶ هزار و ۵۱۲ کیلوگرم پسماند صنعتی، دارویی و ویژه به مراکز مجاز امحاء در نیمه دوم مهرماه سالجاری با نظارت کارشناسان این اداره خبر داد.

به گزارش ایرنا ، مهناز مدیریان روز یکشنبه در این باره به خبرنگاران گفت: این اقدامات در راستای تحقق مسئولیت های اجتماعی در حوزه صنعت و محیط زیست انجام شده که شامل پسماندهای صنعتی یک واحد صنعتی در زمینه چاپ و بسته بندی، پسماندهای ویژه دارویی یکی از واحدهای شهرک صنعتی صفادشت و لجن تصفیه خانه فاضلاب صنعتی یک واحد نساجی است.

وی افزود: مراحل انتقال پس از ثبت درخواست انتقال پسماندها توسط شرکت و اخذ مجوزهای لازم از طریق سامانه جامع محیط زیست، با حضور کارشناسان این اداره انجام شده است.

مدیریان خاطرنشان کرد: مدیریت اصولی پسماندهای صنعتی، دارویی و ویژه علاوه بر حفظ محیط زیست، در جلوگیری از مشکلات بهداشتی، ارتقاء آگاهی و تقویت فرهنگ مسئولیت پذیری در میان صاحبان صنایع، بازیافت و جلوگیری از تغییرات آب وهوایی بسیار اهمیت دارد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملارد در ادامه به تعداد ۱۳۹ مورد گشت و پایش محیط زیستی در شهرستان توسط کارشناسان و یگان حفاظت این اداره طی سه ماهه دوم سالجاری اشاره کرد و یادآور شد: این پایش ها منجر به شناسایی ۶ واحد جدید، صدور ۸۰ اخطاریه برای واحدهای متخلف و پلمب یک واحد غیر مجاز و آلاینده شده است.

شهرستان ملارد در غرب استان تهران واقع شده و بزرگترین شهرک صنعتی غیردولتی کشور بعلاوه لکه های صنعتی دهک و قبچاق در آن واقع است.