اردبیل - ایرنا - مدیرکل صنعت ، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: بر اساس عملکرد گمرکات استان در ۶ ماه نخست امسال به میزان ۷۸ میلیون دلار کالا از این استان صادر شده است.

مسعود ایرانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: وزن کالاهای صادر شده از واحدهای تولیدی استان در نیمه نخست سال جاری بر اساس عملکرد گمرکات این استان افزون بر ۱۵۶ هزار تن بوده است.

وی بیان کرد: سیب‌زمینی، مصالح ساختمانی، شیشه، کاشی، شمش، ام‌دی‌اف، پلاستیک، اسباب‌بازی، میوه و تره‌بار و سایر تولیدات صنعتی بیشترین حجم کالاهای صادراتی از این استان را شامل می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل اضافه کرد: همچنین در بازه زمانی مورد اشاره ۱۰۶ میلیون دلار کالا با وزن بیش از ۱۵ هزار تن به استان وارد شده که بیشتر شامل مواد اولیه مورد نیاز خطوط تولید واحدهای صنعتی بوده است.

وی عنوان کرد: اداره توسعه بازرگانی خارجی اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در این مدت نسبت به صدور ۲۳۹ فقره کارت بازرگانی و تمدید ۱۴۱ فقره کارت بازرگانی اقدام کرده که نشان دهنده رونق فعالیت‌ها در این حوزه است.

به گفته ایرانی، در حال حاضر در مجموع افزون بر یک هزار و ۱۲۴ واحد صنعتی، بیش از ۲۰۰ واحد معدنی و نزدیک به ۶۰ هزار واحد صنفی تولیدی، توزیعی و خدماتی دارای پروانه بهره‌برداری در استان اردبیل فعالیت دارند.

استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر در شمال‌غربی ایران همجوار با استان‌های گیلان، آذربایجان‌شرقی و زنجان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.