اصفهان- ایرنا- رییس مرکز پیش‌بینی و مُخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: دمای هوا از بعدازظهر دوشنبه (فردا) کاهش محسوسی پیدا خواهد کرد که تا پایان هفته ماندگاری و تداوم دارد.

لیلا امینی روز یکشنبه در گفت‌ و گو با ایرنا افزود: دمای هوا در بیشتر مناطق استان هشت تا ۱۲ درجه سانتیگراد کاهش پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه کاهش دما در مناطق شمالی استان بیشتر خواهد بود، تصریح کرد: کمینه دمای شهرستان‌های سردسیر و ارتفاعات غرب و جنوب استان نزدیک به صفر است به‌همین دلیل دما در این مناطق به زیر صفر خواهد رسید که هشدار زرد هواشناسی در این زمینه صادر شد.

بر اساس هشدار مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، رنگ زرد برای آگاهی بخشی، رنگ نارنجی برای حفظ آمادگی و رنگ قرمز برای اقدام است.

رییس مرکز پیش‌بینی و مُخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان اظهار داشت: بیشترین سرعت وزش باد و تندباد لحظه‌ای در شبانه روز گذشته با ۸۸ کیلومتر بر ساعت در دهاقان ثبت شد.

امینی اضافه کرد: همچنین وزش باد شدید در اصفهان به ۵۲ کیلومتر بر ساعت رسید.

وی خاطرنشان کرد: وزش باد تا پنجشنبه این هفته در استان ادامه دارد و با توجه به اینکه از سمت غرب است، آلودگی چندانی به‌همراه نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه وزش باد در مناطق غربی و جنوبی استان شدت بیشتری خواهد داشت، گفت: وزش باد با طوفان‌ لحظه‌ای همراه است و اوج فعالیت آن در ساعت‌های بعدازظهر خواهد بود که در این زمینه نیز هشدار زرد صادر شد.

رییس مرکز پیش‌بینی و مُخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان افزود: دمای هوای صبح امروز شهر اصفهان ۱۶ درجه سانتیگراد بود که نسبت به روز گذشته تغییر خاصی نداشت.

امینی گفت: دمای کلانشهر اصفهان در گرمترین ساعت شبانه‌روز گذشته به ۳۰ و در خُنکترین ساعت به ۱۲ درجه سانتیگراد رسید.

وی ادامه داد: خور و بیابانک با ۳۶ و میمه با پنج درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنک‌ترین نقاط استان در شبانه‌روز گذشته بودند.