تهران- ایرنا- سرپرست سازمان فنی و حرفه‌ای کشور از تبدیل پنج مرکز آموزشی این سازمان به پارک علم و فناوری در راستای ایجاد مکانی برای تبدیل ایده‌ها به نوآوری‌های و تبدیل فناوری ها به کسب و کارهای درآمدزا و سودآور خبر داد.

به گزارش ایرنا از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، «غلامحسین محمدی» در نشست هم اندیشی با نمایندگان مربیان و همکاران فنی و حرفه‌ای سراسر کشور افزود: با انجام این رویکرد، ارائه آموزش‌های مهارتی توسط مربیان تقاضامحور خواهد شد.

به عقیده وی، سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور باید سیر تحول خود را بررسی کند و تنظیم‌گری در درون و بیرون سازمان داشته باشد و در این مسیر هم لازم است مربیان و صاحب‌نظران و منابع انسانی به ذی‌نفعان تبدیل شوند.

محمدی بیان‌داشت: مشارکت یکی از ابزارهای مهم و راهبردی تحول در سازمان‌ها است و آنچه مقوله تحول را حیات می‌بخشد و بقای سازمان را نیز تضمین می‌کند، منابع انسانی و تحول منابع انسانی برای موفقیت حیاتی است.

سرپرست سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با بیان اینکه مولدسازی اکسیر چابکی، کارآمدی و اثرگذاری این سازمان است، خاطرنشان‌کرد: مولدسازی مراکز آموزشی به معنی فروش و واگذاری اموال نیست، بلکه به معنای حکمرانی مطلوب بر دارایی های سازمان با هدف بهره وری بیشتر مراکز است.

بر اساس این گزارش، در این نشست چالش های آموزشی، مالی، ارتقاء و منزلت فرهنگ سازمانی، سنجش و ارزشیابی، فناوری های نوین، رتبه بندی مربیان و ... مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

این نشست با هدف «تقویت و توسعه نهضت مهارت آموزی» برگزار شد.