همدان- ایرنا- مدیرکل ورزش و جوانان همدان گفت: این استان با اعلام وزارت ورزش و جوانان رتبه نخست کشور را در ارائه خدمات به باشگاه‌های ورزشی کسب کرد.

علی حقیقی روز یکشنبه در گفت وگو باخبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر اساس این گزارش هرمزگان دوم شد و گلستان در جایگاه سوم قرار گرفت.

وی بیان کرد: این خدمات شامل ارائه تسهیلات، دوره‌های آموزشی، تمدید و صدور پروانه‌های بهره برداری و سایر بسته‌های حمایتی و تشویقی به باشگاه‌های ورزشی است.

حقیقی ادامه داد: دستگاه ورزش استان همدان در سال ۱۴۰۱ توانست ۱۶۰ میلیارد ریال تسهیلات به باشگاه‌های ورزشی از طریق معرفی به بانک‌های عامل پرداخت کند و سال قبل نیز ۹۳۰ میلیارد ریال تسهیلات ارائه کرده است.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان خاطرنشان کرد: میزان پرداختی تسهیلات به باشگاه‌های ورزشی محدودیتی ندارد و هرگونه طرح و برنامه باشگاه داران را مورد حمایت قرار می‌دهیم.

حقیقی ادامه داد: پرداخت تسهیلات بانکی سقف و محدودیت ندارد و کارشناسان خبره دستگاه ورزش استان براساس زیرساخت و تجهیزات مورد نیاز نسبت به تایید میزان وام برای متقاضی تصمیم‌گیری می‌کنند.

وی بیان کرد: اولویت در پرداخت تسهیلات بانکی متقاضیان بخش خصوصی برای ساخت سالن و مجموعه ورزشی هستند منتهی بیشتر به افرادی تعلق می‌گیرد که مستعد رشد و توسعه در سطح جامعه هستند.

وی خاطرنشان کرد: باشگاه‌های بدنسازی در سال‌های گذشته به میزان قابل چشمگیری تسهیلات بانکی دریافت کرده‌اند بنابراین در اولویت این طرح نیستند بلکه افرادی که متقاضی ساخت سالن ورزشی یا راه‌اندازی سایر رشته‌ها هستند، در اولویت قرار می‌گیرند.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان تاکید کرد: این وام به افرادی تعلق می‌گیرد که کارمند نبوده و تاکنون از محل تبصره ۱۶ و ۱۸ تسهیلات دریافت نکرده باشند ضمن اینکه نیازمند اخذ مجوز بهره برداری و یا موافقت اصولی از دستگاه ورزش استان همدان هستند.

وی اضافه کرد: این تسهیلات پنج سال پرداخت و با سود ۱۴ الی ۱۵ درصد است و محدودیتی برای پرداخت نداریم.

وی با تاکید بر اینکه رویکرد اداره کل ورزش و جوانان استان همدان ترویج سایر رشته‌های ورزشی است، گفت: اولویت پرداخت وام با افرادی است که درصدد توسعه سایر رشته‌های ورزشی هستند.

حقیقی ادامه داد: متقاضیان واجد شرایط می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و شرایط دریافت تسهیلات در اسرع وقت به اداره کل ورزش و جوانان استان واقع در خیابان پاستور- خیابان ورزش مراجعه و یا با شماره تلفن ۳۸۲۶۰۴۳۰ داخلی ۱۴۱ تماس حاصل کنند.