اهواز - ایرنا - سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی خوزستان از راه اندازی ۲ مرکز آموزش علمی کاربردی جدید با تضمین اشتغال در شهرهای اهواز و ماهشهر خبر داد.

کیانوش بهرهی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: بر اساس سند توسعه آموزش عالی مهارتی استان در۲ سال اخیر سه مجوز تاسیس مراکز آموزش علمی کاربردی در استان شامل مرکز آموزش علمی کاربردی شرکت ره آوران فنون پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر و مرکز آموزش علمی کاربردی نظم آفرینان سهند در بندر امام خمینی (ره) در حوزه بنادر و کشتیرانی و گمرک و مرکز آموزش علمی کاربردی ثامن الائمه در اهواز در حوزه فرهنگ و هنر اخذ شد.

وی افزود: مرکز آموزش علمی کاربردی ره آوران فنون پتروشیمی در سال گذشته و مرکز آموزش علمی کاربردی ثامن الائمه اهواز در سالجاری با پذیرش دانشجو فعالیت خود را آغاز کرده اند.

بهرهی ادامه داد: پذیرش دانشجو در مهرماه سال گذشته نسبت به سال قبل از آن ۲۵ درصد افزایش داشته که استان خوزستان موفق به کسب رتبه دوم در کشور شد.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی خوزستان اظهار کرد: در مهرماه سال جاری نیز هشت هزار و ۹۳۵ نفر دانشجو در ۱۴۰ کد رشته محل کاردانی و کارشناسی پذیرش و نتایج پذیرش دانشجو به زودی اعلام خواهد شد.

وی اضافه کرد: برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت در ۲ سال گذشته با رشد چند برابری مواجه بوده است.

بهرهی توضیح داد : در فراخوان جذب مدرسان مورد نیاز استان امسال ۷۳۸ نفر ثبت نام کرده که پس از انجام مصاحبه و فرآیند پذیرش تعداد ۲۰۷ نفر بیشتر مربوط به شهرستان های استان، جذب خواهد شد.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی خوزستان با اشاره به فعالیت های حوزه پژوهش و کارآفرینی دانشگاه گفت: در سال‌های اخیر موضوع اشتغال در دانشگاه جامع علمی کاربردی به صورت جدی مطرح شده که با توجه به نقش رویدادهای استارتاپی در خلق اندیشه، کارآفرینی، رشد صنایع، رشد اشتغال و ایجاد کسب وکارهای متنوع جدید مورد توجه دانشگاه قرار گرفت.

وی بیان کرد: دانشگاه در دو سال اخیر توانست با برگزاری ۳۴ رویداد استارتاپی با ۸۹ ایده برتر نقش خود را ایفا نماید و به جهت پیاده سازی آنها و تبدیل ایده به پدیده، دریافت سه مجوز راه اندازی مرکز نوآوری و کارآفرینی جدید در حوزه مکانیک خودرو، ساختمان ، معماری و شهرسازی و خدمات اجتماعی و همچنین تمدید مجوز فعالیت هفت مرکز نوآوری و نوآوری از دیگر اقدامات دانشگاه در این حوزه بوده است .

بهرهی در ادامه با اشاره به فعال سازی کلینیک آموزش و مشاوره اشتغال و کارآفرینی واحد استانی گفت: در سال ۱۴۰۲ از محل ظرفیت قانون بودجه (بند ب تبصره ۱۶ و بند الف تبصره ۱۸) ۱۶۵ دانشجو و فارغ التحصیل به مبلغ ۲۴.۵ میلیارد تومان جهت ایجاد اشتغال ،تسهیلات کم بهره تعلق گرفت که استان خوزستان در این خصوص رتبه دوم کشور را اخذ کرد.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی خوزستان افزود: دریافت ۲ مجوز فعالیت دفاتر کاریابی علمی کاربردی با هدف ارتباط دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه جامع علمی کاربردی با بازار کار و همچنین سه مجوز فعالیت دفتر مشاوره شغلی و کارآفرینی با هدف توسعه فرهنگ کارآفرینی و خود اشتغالی از دیگر اقدامات دانشگاه در این حوزه بوده است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر، دانشگاه جامع علمی کاربردی استان خوزستان دارای ۱۸ مرکز آموزش علمی کاربردی شامل ۱۲ مرکز در اهواز و ۶ مرکز در دزفول ، اندیمشک ، شوشتر ، هفتکل ، ایذه و بندر ماهشهر با ۱۰ هزار و ۵۰۰ دانشجو و یک هزار و ۷۰۰ مدرس است.