رشت - ایرنا- بازرس کل استان گیلان تاکید کرد: درصورت مساعدت هوا و با تامین مصالح مورد نیاز ۴۵۰ متر باقی‌مانده از محور خطرآفرین سنگر- سراوان - سیاهکل باید طی ۲ ماه کاری تکمیل و زیر بار ترافیک برود.

به گزارش ایرنا، احمد آقائی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از پروژه نیمه تمام محور سنگر- سراوان- سیاهکل در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به آمار بالای تصادفات جاده‌ای در استان گیلان بویژه مسیر یاد شده گفت: یکی از مهمترین نگرانی‌های مردم در حوزه راه‌سازی و پل‌سازی است که این پروژه‌ها گاه تا ۲ دهه بلاتکلیف مانده‌اند.

وی تاکید کرد: پروژه محور سنگر به سیاهکل نیز یکی از این موارد است که ۴۵۰ متر باقی مانده از این مسیر به دلیل عدم تامین مصالح به مدت یکسال بلاتکلیف مانده بود.

آقائی اضافه کرد: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در اولویت رسیدگی سازمان بازرسی قرار داد و معارضات اجتماعی، تملک اراضی، تامین مصالح و تخصیص اعتبار را در سطوح ملی و استانی مورد پیگیری و نظارت قرار می‌دهد؛ لذا با ورود به این پروژه و رفع موانع قانونی با همکاری دستگاه قضائی و سایر ادارات ذیربط دستور تامین مصالح این پروژه با رعایت ضوابط زیست محیطی و حفظ زیستگاه آبزیان صادر شد.

وی تصریح کرد: بهره‌برداری از شن و ماسه رودخانه‌ای و مصالح کوهی با اجازه قانونگذار و طبق ضوابط انجام خواهد شد و از این رو پروژه مذکور با تامین مصالح مورد نیاز شروع به کار می‌کند.

وی بر لزوم نظارت بر نحوه عملکرد پیمانکاران برنده مزایده‌ها و مناقصه‌های راه بویژه پروژه‌های بزرگراهی تاکید کرد و افزود: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ملی باید در اسرع وقت انجام شود و به پیمانکارانی که در این زمینه کوتاهی کنند اجازه ورود در پروژه‌ها را نخواهیم داد چون بخش زیادی از علل نیمه تمام ماندن این پروژه‌ها به تعلل پیمانکاران برمی‌گردد.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان نیز گفت: محور سنگر- سراوان - سیاهکل ۲۲.۵ کیلومتر طول دارد که ۲۰.۵ کیلومتر آن درحال بهره برداری است و ۱.۵ کیلومتر نیز آماده و تحویل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شده است.

محمد رضا فلاحتگر ادامه داد: ۴۵۰ متر باقی مانده از این مسیر به دلیل مشکل تامین مصالح حدود یکسال متوقف بود که اینک با تامین مصالح آن عملیات اجرایی در این محور آغاز شده است و در صورت مساعدت هوا طی مدت ۲ ماه به بهره برداری خواهد رسید.