تهران- ایرنا- رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها از آغاز فرآیند بیست و هفتمین دوره ازدواج دانشجویی در قالب طرح "همسفر تا بهشت" و برنامه‌ریزی لازم برای اعزام ۳۰ کاروان متشکل از ۳۵۰ زوج به مشهد مقدس خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه علمی ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی امروز (یکشنبه) در نشست آغاز فرآیند بیست و هفتمین دوره ازدواج دانشجویی گفت: ازدواج دانشجویی یکی از بهترین و پایدارترین ازدواج ها در جامعه محسوب می شود. بهترین سن ازدواج جوانان، دوران شور و نشاط جوانی از ۱۸ تا ۲۳ سالگی است که اغلب مقارن با دوران تحصیل در دانشگاه است.

وی خاطرنشان کرد: برپایی جشن‌های ازدواج دانشجویی برای ترویج و ترغیب جوانان به ازدواج از سال ۱۳۷۶ با توصیه‌های رهبر معظم انقلاب و حمایت‌ها و هدایای نهادهای مختلف آغاز شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی با اشاره به وجود بیش از چهار میلیون استاد و دانشجو در کشور تاکید کرد: این جامعه دانشگاهی یک هسته و جمعیت اثرگذار در موضوع رشد جمعیت کشور محسوب می شود.

وی در ادامه یکی از موضوعات داری اولویت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها را ازدواج دانشجویی عنوان و تصریح کرد: امسال نیز همچون دوره های قبل در فرآیند بیست و هفتمین دوره ازدواج دانشجویی ۳۰ کاروان هر کاروان متشکل از۳۵۰  زوج در قالب طرح همسفر تا بهشت از دانشجویان تازه ازدواج کرده با محوریت آموزشی، تربیتی، فرهنگی و مذهبی به مشهد مقدس اعزام می شوند.

حجت الاسلام رستمی تصریح کرد: دانشجویان دانشگاه های مختلف متقاضی برای ثبت نام ازدواج دانشجویی در طرح همسفر تا بهشت می توانند به پایگاه اطلاع رسانی مربوطه به آدرس اینترنتی ezdevaj.nahad.ir مراجعه کنند.

وی گفت: ثبت نام زوج های دانشجو از ۵ تا ۳۰ آبان ماه ۱۴۰۳ خواهد بود، از ۲۶ آبان تا ابتدای ماه مبارک رمضان ۳۰ کاروان هر کاروان متشکل از ۳۵۰ زوج دانشجویی به مشهد مقدس اعزام می شوند و سرفصل های متناسب با اقتضائات آنها طراحی شده است.

حجت الاسلام رستمی همچنین خاطرنشان کرد: سال گذشته به دلیل محدودیت در ثبت نام ها ۱۰ هزار و ۳۰۰ زوج دانشجو نام خود را در سامانه ثبت کردند و ۷ هزار و ۳۰۰ زوج به مشهد مقدس در قالب طرح همسفر تا بهشت اعزام شدند.

در ادامه این نشست از پوستر بیست و هفتمین دوره ازدواج دانشجویی رونمایی شد.