زنجان - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال‌ احمر استان زنجان گفت: دوره کشوری آموزشی مقدماتی رانندگی در شرایط ویژه ( آفرود) مخصوص ۴۰ نفر از رانندگان عملیاتی جمعیت هلال‌ احمر کشور به میزبانی استان از ۳۰ مهر تا سه آبان برگزار می‌شود.

حکمت‌اله هاشمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: استان زنجان برای چندمین بار متوالی میزبان دوره کشوری می شود.

هاشمی با اشاره به دوره آموزشی مقدماتی رانندگی در شرایط ویژه ( آفرود) مخصوص رانندگان عملیاتی کشور، بیان کرد: این دوره با در نظر گرفتن نوسازی حمل و نقل امدادی کشور و به منظور مهارت افزایی و توانمند سازی نجاتگران در راستای استفاده بهینه از خودروهای امدادی و عملیاتی برای نخستین بار در سطح کشور به میزبانی جمعیت هلال احمر استان زنجان برگزار خواهد شد.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: در این دوره رانندگان با عادت غلط رانندگی و خسارت وارده به خودروها، نحوه نگهداری از خودروها و موتورهای امدادی، راهبری موتور در جاده آسفالت، شنی و کوهستانی، سرویس و نگهداری خودروهای جفت، انواع روانکارها و همچنین خودروهای دیفرانسیل و ابزار و وسایل مورد نیاز در محیط های مختلف آشنا می شوند.

وی اظهار داشت: آشنایی با کارکرد موتور و سیستم سوخت و برق، سرویس کاری و راهکارهای اساسی برای پایین آوردن مصرف سوخت، انواع محیط (طبیعت) و قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی خودروهای امدادی از دیگر مباحث این دوره است.

هم اکنون ۱۲ پایگاه ثابت و هفت پایگاه موقت امداد و نجات هلال احمر در جاده های استان زنجان با بیش از ۱۲۵ امدادگر و نجاتگر و کادر به صورت روزانه آماده پاسخگویی به حوادث احتمالی هستند.