مشهد-ایرنا- نماینده مردم مشهد در دوره های هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهید سنوار سمبل و نماد حماسه و مقاومت است، گفت: انتشار تصاویر لحظات شهادت یحیی سنوار، رییس دفتر سیاسی حماس شکست رسانه‌ای جبهه استکبار را به همراه داشت.

جواد آرین منش روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تصویری که رژیم اشغالگر قدس از شهید سنوار منتشر کرد، با هدف سلطه بر مقاومت بود تا از آن به عنوان یک پیروزی درخشان و پایان رسمی حماس یاد کند.

وی ادامه داد: ولی بر خلاف انتظار آنان، نتیجه ای که از انتشار این تصویر به دست آمد، تبلیغات منفی رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه یحیی سنوار در زیر تونل ها مخفی شده و یا اینکه با شمایل زنانه از غزه خارج شده و پا به فرار گذاشته است را با شکست رو به رو کرد.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در این تصویر شاهد صحنه مقاومت قهرمانانه و جانانه یحیی سنوار هستیم که با دست زخمی و رمق اندکی که در تن اوست، تا آخرین قطره خون خود در پای مقاومت و آرمان های فلسطین ایستاد و جان خود را در کف دست قرار داد و لحظه‌ای از مقاومت در برابر دشمن کوتاه نیامد.

وی گفت: این صحنه ها نشان دهنده شکست رسانه ای استکبار جهانی است و همانگونه که بارها اتفاق افتاده، آنان نتوانستند به خواسته خود برسند و همانگونه که اکنون شاهد انتشار تصاویر مختلف این شیر میدان نبرد در برابر جبهه صهیونیسم در کشورهای حوزه مقاومت و سرزمین فلسطین هستیم، به زودی چهره او در قالب تندیس های مختلف در کشور فلسطین و سایر ملل اسلامی ساخته و نصب خواهد شد.

آرین منش ادامه داد: نمونه دیگر شکست رسانه ای جبهه استکبار در ترور شخصیت سردار قاآنی بود که چند روزی رسانه های وابسته به صهیونیسم از شهادت وی گفتند و سپس اعلام کردند که او به اتهام جاسوسی بازداشت شده است، ولی حضور این سردار در مراسم شهید نیل فروشان تمام نقشه آنان خنثی شد و شکست بزرگی را برای رسانه های استکباری به بار آورد.

به گزارش ایرنا، یحیی سنوار، (متولد ۱۹۶۲، در اردوگاه خان یونس) مجاهد، مبارز، نویسنده، رمان‌نویس و مترجم فلسطینی در ۲۲ سال اسارت در زندان های رژیم صهیونیستی، رمان «خار و میخک» را به زبان عبری (منتشر شده به سال ۲۰۰۴) و نیز رمان شکوه (منتشر شده در سال ۲۰۱۰) را نوشت و پنج کتاب را از عبری و انگلیسی به عربی ترجمه کرد.

وی که دانش‌آموخته دانشگاه اسلامی غزه در رشته مطالعات عربی بود، از سال ۱۹۸۲ (۱۳۶۱ خورشیدی) چند بار توسط رژیم صهیونیستی دستگیر شد و از فرصتی که در زندان داشت برای یادگرفتن زبان عبری، همچنین ترجمه به این زبان و از این زبان و شناخت بیشتر جامعه صهیونیستی استفاده کرد.

یحیی سنوار رییس دفتر سیاسی حماس در جریان درگیری های نظامی و گلوله باران منطقه‌ای در غزه به شهادت رسید.