بندرعباس - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان با اشاره به اینکه برای تکمیل تصفیه خانه آب بشاگرد چهار هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است، گفت: این تصفیه‌خانه با ظرفیت ۱۷۴ لیتر در ثانیه برای تامین نیازهای جمعیت شهرستان طراحی شده و در حال ساخت است.

به گزارش ایرنا، عبدالحمید حمزه‌پور روز یکشنبه در جریان بازدید از تصفیه خانه بشاگرد اظهار کرد: هم اکنون این طرح با پیشرفت کلی ۵۸ درصد و پیشرفت فرایندی ۸۳ درصد در حال احداث است.

حمزه‌پور تاکید کرد: برای تکمیل این پروژه مبلغ چهار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است که در صورت تامین آن ، بخش یک بخش فرایندی تا بهمن ماه امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان توضیح داد: این تصفیه‌خانه برای تمامی شهرستان بشاگرد طراحی شده و باید خطوط انتقال آن کامل شود.

به گفته وی، در حال حاضر، تصفیه‌خانه آب بشاگرد می‌تواند نیازهای ۱۵ هزار نفر را پوشش دهد اما قابلیت افزایش ظرفیت تا ۷۰ هزار نفر را نیز دارد.

شهرستان بشاگرد با ۴۵ هزار نفر جمعیت در ۳۳۰ کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است و از جمله مناطق کم برخوردار بوده که البته در سال‌های اخیر به‌ویژه در سه سال گذشته گام‌های خوبی در جهت توسعه و عمران این منطقه بخصوص در حوزه راهسازی و آبرسانی برداشته شده است.