یاسوج- ایرنا- فرماندار دنا گفت: سه طرح کلیدی این شهرستان شامل تونل‌های جاده یاسوج به سی سخت، پل شهید نجفی و تقاطع گندی خوری که در پنج ماه گذشته فعال بودند اکنون رها شده‌اند و پیمانکاران کارها را رها کرده اند و انتظار می رود که مدیران مربوطه نسبت به اجرایی شدن این طرح ها هماهنگی و تامین اعتبار لارم اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، عباس رسولی روز یکشنبه در نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، اظهار کرد: عدم حضور نمایندگان حقوقی دستگاه‌های اجرایی در جلسات بررسی پرونده‌های ادارات که گاهی پیمانکاران شاکی آن‌ها هستند سبب نگرانی شده است.

وی تأکید کرد: نمایندگان حقوقی شرکت نمی‌کنند و دستگاه‌های ما در این وضعیت کم‌اعتباری و بی‌اعتباری محکوم می‌شوند.

رسولی عنوان کرد: ما در حوزه راه و شهرسازی و بنیاد مسکن پروژه‌هایی داشتیم که بدهی‌های ۶۰۰ و ۷۰۰ میلیون تومانی داشتند و به دلیل عدم حضور نمایندگان حقوقی دستگاه‌ها تبدیل به ۲۰ و ۳۰ میلیارد تومان شد.

فرماندار دنا ابراز کرد: این هم باعث می‌شود حساب دستگاه بسته شود و از سوی دیگر موظف به پرداخت می‌شوند و رمق و انرژی کارمندان و مدیران گرفته می‌شود و پروژه‌های استان با اختلال جدی مواجه می‌شود.

رسولی افزود: در حوزه جهاد کشاورزی سه ایستگاه پمپاژ آب هست که با این اعتبارات قطره چکانی تعطیل هستند و اگر این سه پروژه اجرا شوند، ۶۰۰ خانوار و هزار هکتار سطح زیر کشت بهره مند خواهند شد.

وی بیان کرد: برخی ادارات ما در شهرستان دنا در حالت تعطیلی قرار دارند و یک‌ بار و هزینه اضافی و یک گام اضافی در فرایند امورات مردم را تحمیل کرده‌اند.

فرماندار دنا گفت: حوزه پاتاوه ۳۰ هزار نفر جمعیت دارد که اداره آب و فاضلاب آن تنها ۲ میز، ۲ اتاق و ۲ کارمند است که در آن، یک موتورجوش، یک موتوربرق و حتی آچار لوله گیر موجود نیست باوجود این‌همه شکستگی لوله که در این بخش وجود ندارد.

رسولی تصریح کرد: در اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دنا تنها چیزی که وجود ندارد «کار» است و خود کارمندان ما همکاری ندارند انجام بدهند.

وی ادامه داد: تعداد زیادی پروژه بلاتکلیف دارند که انجام بدهند و به معاونت اقتصادی موضوعات ارائه شده و قرار است هفته آینده کمیته اشتغال برگزار شود ما ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبارات اشتغال‌زایی داشته‌ایم که هیچ مقداری از آن پرداخت نشده است.