اردبیل- ایرنا- جشن روشنایی در پنج روستای محروم و فاقد برق استان اردبیل به همت جهادگران شرکت توزیع نیروی برق و در راستای برق رسانی به آخرین آبادی‌های واقع در نقاط صعب العبور استان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل روز یکشنبه در حاشیه افتتاح و بهره برداری از پنج طرح برقرسانی روستایی در این استان گفت: با احتساب این پنج روستا، تعداد آبادی‌های برقدار استان به یک هزار و ۷۶۲ روستا رسید.

حسین قدیمی افزود: برقرسانی پنج روستای سبلان کندی، حصار و چای یورد از بخش قصابه شهرستان مشگین شهر، روستای اوچ دره حاج عباس در شهرستان بیله سوار و طهرستان در بخش مرکزی خلخال با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال تکمیل و به بهره برداری رسید.

وی اظهار کرد: با هدف تامین برق پایدار در این روستاها، در مجموع هشت هزار و ۸۰۰ متر شبکه توزیع احداث شده و علاوه بر این، پنج دستگاه ترانسفورماتور با ظرفیت ۱۵۰ کیلوولت آمپر نصب شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل با اشاره به برخورداری ۱۰۰ درصدی روستاهای بالای ۱۰ خانوار استان اردبیل از نعمت برق افزود: عملیات برقرسانی به قشلاقات زیر ۱۰ خانوار و عشایر کوچ نشین استان نیز به همت جهادگران صنعت برق استان در حال انجام است.