تهران بزرگ - ایرنا - معاون اجتماعی سازمان اطلاعات پلیس پایتخت از دستگیری ۲ شرور به اتهام درگیری با استفاده از سلاح جنگی در افسریه تهران خبر داد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ اکبر موسوی روز یکشنبه در این خصوص گفت: درگیری تعدادی از اراذل و اوباش که منجر به تیراندازی شده بود را ماموران پایگاه ششم پلیس اطلاعات دریافت و تحت پی جویی قرار دادند.

وی ادامه داد: در تحقیقات مشخص شد عاملان درگیری ۲ نفر از اراذل و اوباش منطقه مسعودیه بودند که با عربده کشی و تیراندازی هوایی قصد قدرت نمایی و ایجاد رعب و وحشت منطقه افسریه را داشته‌اند.

به گفته سرهنگ موسوی، با اخذ دستور قضایی در عملیاتی هر ۲ نفر در مخفیگاه‌شان واقع در مسعودیه دستگیر شدند.

وی اظهار کرد: با انجام بازرسی ماموران از مخفیگاه این اوباش، یک قبضه سلاح گرم، یک قبضه سلاح سرد کشف و یک دستگاه موتورسنگین غیرمجاز را توقیف می‌کنند که در پایان متهمان به همراه اقلام مکشوفه به دادسرا منتقل شدند.

سارقان منازل محله گاندی نقره داغ شدند

همچنین سرکلانتر سوم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارقان حرفه‌ای و سابقه دار منازل در گاندی حین سرقت خبر داد.

سرهنگ کیومرث حسنوند در این خصوص گفت: در پی تماس یکی از شهروندان با سامانه پلیس ۱۱۰ در خصوص سرقت از یک منزل مسکونی در محدوده خیابان نفت، عوامل کلانتری ۱۰۳ گاندی سریعا خود را به محل سرقت رساندند.

وی افزود: پس از حضور ماموران در محل اعلام شده، مشخص شد که سارقان همچنان در منزل شهروندان حضور دارند که در لحظه‌ای متهمان در حال فرار از سمت بالکن منزل بودند، ماموران طی یک عملیات پلیسی موفق به دستگیری یکی از متهمان شدند.

سرهنگ حسنوند با اشاره به این که متهم برای ادامه رسیدگی به پرونده در اختیار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت، به شهروندان توصیه کرد: بالکن و پنجره‌های منازل خود را به حفاظ آهنی و دزدگیر تجهیز کرده و از نگهداری اشیای قیمتی، جواهرات، وجه نقد، اسناد و مدارک مهم داخل منزل و همین طور از باز کردن درب منازل خود به روی افراد ناشناس خودداری کنند.

سارقان محتویات خودرو در باغ فیض دستگیر شدند

از سوی دیگر سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری سارقان لوازم و محتویات خودرو در محدوده باغ فیض خبر داد.

سرهنگ محمد افشار در این خصوص اظهار کرد: پیرو گشت زنی های هدفمند در محدوده بلوار اشرفی اصفهانی به منظور ایجاد امنیت و جلوگیری از وقوع جرم در محدوده حوزه استحفاظی، عوامل گشت کلانتری ۱۴۰ باغ فیض به سرنشینان یک خودروی سواری که دوبله کنار یک خودروی دیگر پارک کرده بود مشکوک شده و به بررسی موضوع پرداختند.

وی افزود: پس از زیر نظر گرفتن افراد به صورت نامحسوس، یکی از سرنشین‌های خودرو برای سرقت درهای خودروی پارک شده را تخریب کرده بودند با دستور ایست پلیس، سعی کردند از محل متواری شوند اما پس از مدت کوتاهی تعقیب و گریز با اجرای طرح مهار خودروی متهمان متوقف و دستگیر شدند.

سرهنگ افشار گفت: در بررسی‌های اولیه از خودروی متهمان یک عدد ضبط سرقتی، یک قبضه سلاح سرد و تعدادی ابزار آلات دست ساز مخصوص سرقت از اتومبیل آنها کشف و ضبط شد.

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری پایتخت اضافه کرد: متهمان ۳۱ و ۲۸ ساله بوده و پس از انتقال به کلانتری در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر سرقت محتویات و لوازم خودرو در معابر تهران اعتراف کرده و پس از بررسی سابقه آنها مشخص شد که دارای سوابق متعدد سرقت هستند.

وی ادامه داد: متهمان با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی برای کشف جرایم احتمالی و جزییات پرونده در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.