شیراز- ایرنا- استاندار فارس گفت: در مدیریت اجرایی استان نگاه سیاسی و جناحی نداریم و در این مسیر از تمام ظرفیت ها استفاده خواهیم کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، حسینعلی امیری، شامگاه شنبه در جمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی افزود: در مناسبات انسانی هیچ مرزی را نمی شناسم اما اقتضای عدل در مدیریت این است که به انصاف و عدالت برخورد کنیم.

وی، اداره استان را بر اساس گفتمان دکتر پزشکیان دانست و گفت: در این مسیر از توان و ظرفیت همه گروه‌ها و جریان‌های سیاسی معتقد به این گفتمان استفاده خواهیم کرد.

او اظهار کرد: باید با واقعیت ها پیش برویم و اگر همدلی و همراهی نداشته باشیم کارهای کشور پیش نمی رود پس در حکمرانی باید همه دیده شوند و حتی برای آشتی دادن کسانی که با صندوق انتخابات قهر کرده‌اند نیز برنامه‌ریزی کنیم.


استاندار فارس گفت: در انتصاب فرمانداران، بخشداران و مدیران، به افراد توانمند، پرتلاش، پاکدست، مومن، فسادستیز، انقلابی و در عین حال معتقد به گفتمان و برنامه‌های رئیس دولت چهاردهم نیاز داریم.

امیری افزود: به فارس آمده ام تا نه به عنوان استاندار بلکه به عنوان خدمتگزار مردم این استان خدمت کنم و در این مسیر انتظار دارم با هم و در کنار هم برای رسیدن فارس به جایگاه حقیقی خود تلاش کنیم.

وی ادامه داد: اگر این مسئولیت را پذیرفته‌ام به سبب ادای دین و جبران محبت مردم فارس بوده و لذا معتقدم استاندار باید در ساختارهای قانونی دیده شود و هرکاری باید از مسیر قانونی و صحیح آن انجام گیرد.

او اظهار کرد: همه به دنبال خدمت به مردم فارس و توسعه این استان هستیم اما چالش‌ها و مشکلاتی هم پیش رو داریم که امیدوارم با توجه به ظرفیت‌های متعدد و بی‌نظیر استان بتوانیم با توجه به وفاق بین مجلس و دولت و حمایت مردم، فارغ از نگاه‌ها سیاسی آنها در مسیر حل مشکلات گام برداریم.

استاندار فارس، نقش نمایندگان در توسعه استان را مهم دانست و گفت: همه در خدمت نظام جمهوری اسلامی ایران هستیم و باید برای رسیدن اهداف و برنامه ها با هم همکاری داشته باشیم.

امیری، یکی از زمینه‌های حضور بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در فارس را وفاق و همدلی دولت و مجلس دانست و افزود: پروژه های پیشران و بزرگ فارس یک موقعیت و گام اساسی و مهم در توسعه و جهش استان است که باید با راهکارهای مناسب آنها را به سرانجام برسانیم.

وی، ضمن تاکید بر لزوم توجه به حاکمیت قانون ادامه داد: حاکمیت قانون محقق نمی‌شود مگر با همکاری همه دستگاه های اجرایی، قضایی، نظامی و به ویژه مجلس و دولت، تا ضمن‌ ایجاد آرامش در فضای استان، معیشت مردم بهبود یابد و توسعه استان رقم بخورد.

استاندار فارس، بر ضرورت ارتقای شاخص های بودجه از طریق پیگیری‌های ملی، عدالت در توزیع اعتبارات و تکمیل طرح های نیمه تمام نیز تاکید کرد.