کرج - ایرنا - معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به کمبود سرانه های آموزشی و ورزشی این استان اعلام کرد: ۳۴ درصد دانش آموزان البرزی دچار چاقی و اضافه وزن هستند.

به گزارش ایرنا، "سیدمسلم رئیسی " روز یکشنبه در اولین همایش جایگاه استاندارد در آموزش و پرورش البرز که در کرج برگزار شد، افزود: این استان به لحاظ فضای آموزشی و ورزشی با استانداردها فاصله دارد.

وی ادامه داد: یکی از علل مهم چاقی دانش آموزان ، کم تحرکی و کمبود فضا برای آموزش و ورزش آنان است؛ بسیاری از کلاس های درس مدارس البرز بین ۴۰ تا ۵۰ دانش آموز دارند که این کلاس ها دارای تراکم بالای دانش آموزی هستند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان البرز اظهار کرد: شهرستان فردیس با جمعیت دانش آموزی ۹۸ هزار نفر پرتراکم ترین کلاس های درس را در استان البز دارد.

رئیسی افزود: در بحث سلامت یکی از شاخص های مهم فضای ورزشی مناسب برای دانش آموزان است که سرانه فضای ورزشی مدارس البرز ۱۸.۵ سانتی متر مربع برآورد شده است.

وی یادآورد شد: سرانه فضای ورزشی مدارس کشور ۷۸ سانتی متر مربع است که با استاندارد جهانی ( ۶ متر تا ۱۰ مترمربع ) فاصله فراوان دارد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان البرز بیان کرد: استان البرز با داشتن ۵۳۰ هزار دانش آموز دارای پرتراکم ترین کلاس های درس در کشور است.

وی گفت: ۷۶ درصد مدارس این استان ۲ نوبتی هستند که برای رفع کاستی های آموزشی و ورزشی نیازمند حمایت و همکاری تمام دستگاههای اجرایی البرز و خیرین هستیم.

رئیسی بیان کرد: در بحث آسیب‌های اجتماعی سلامت و تغذیه مناسب دانش آموزان به مشارکت و همکاری خانواده ها نیاز است.