تهران-ایرنا- سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه از حمایت کشورش برای عضویت دائمی برزیل، هند و کشورهای آفریقایی در شورای امنیت سازمان ملل خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از تاس، سرگئی لاوروف در مصاحبه با پایگاه خبری (AIF) تاکید کرد که عضویت دائمی برزیل، هند و کشورهای آفریقایی در شورای امنیت سازمان ملل تضمین حضور اکثریت نمایندگان جامعه جهانی است.

سرگئی ورشینین معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز در همین ارتباط پیشتر تصریح کرده بود که مسکو دستیابی به اجماعی برای اصلاح شورای امنیت سازمان ملل را امری مهم و ضروری می داند.

وی اذعان داشت که گسترش پیکره مرکزی این سازمان جهانی با هزینه کشورهای ناتو و اتحادیه اروپا غیرقابل قبول است.

به گزارش ایرنا، سرگئی لاوروف در کنفرانسی که پیشتر در مسکو برگزار شده بود، اعلام کرده بود که در اصلاحات سازمان ملل، دو جنبه مهم است. از نظر مفهومی، ما متقاعد شده ایم که منشور سازمان ملل شامل تمام اصول لازم برای صلح و امنیت است. اما فقط ایالات متحده آمریکا است که به این اصول، بی‌اعتنایی می‌کند.

وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت: منشور سازمان ملل باید مبنای اقدامات برای صلح و امنیت جهان باقی بماند و اصول باید به طور کامل اعمال شود.

وی ادامه داد:‌ جنبه دوم اصلاحات سازمان ملل، عملی است، به این معنا که نیازمند اصلاح شورای امنیت هستیم؛ این موضوع اکنون در کانون توجه قرار گرفته است و بسیاری از کشورهای جهان به دنبال تحقق این امر هستند.

لاوروف گفت:‌ اصلاحات در شورای امنیت سازمان ملل، باید بی عدالتی تاریخی را از میان بردارد و این شورا، اکثریت کشورهای جهان را نمایندگی کند.