زنجان - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: خوشبختانه با کارهای انجام گرفته میانگین پیشرفت فیزیکی طرح‌های نهضت ملی مسکن در این استان هم اکنون به بیش از ۷۰ درصد رسیده و این وضعیت در شهرستان‌ها متغیر است.

جعفر قزوینیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون در طرح نهضت ملی مسکن ۶۸ هزار و ۱۱۲ واحد مسکونی در قالب مسکن حمایتی، خودمالکی، بافت فرسوده و مسکن روستایی در استان زنجان تولید می‌شود که از این تعداد ۴۸ هزار و ۱۱۲ واحد شهری و ۲۰ هزار واحد مسکن روستایی است.

وی اظهار داشت: برنامه تولید مسکن شهری در قالب بخش خصوصی (خودمالکی ۱۲ هزار و ۲۸ واحد مسکونی) مشخص شده و در محلات هدف بازآفرینی شهری نیز ۹ هزار و ۲۱ واحد است.

این مسوول ادامه داد: همچنین در قالب مسکن حمایتی توسط دولت ۲۷ هزار و ۶۳ واحد مسکونی تعیین شده که اجرای بیش از ۱۹ هزار و ۵۳۳ واحد مسکونی در بخش حمایتی آغاز شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان ادامه داد: خوشبختانه در بخش بازآفرینی و شهرسازی هم کارهای خوبی انجام گرفته و در این میان معرفی ۳۴ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن به ساکنین کوی فلسطین از اقدامات مهم این اداره کل است.

قزوینیان خاطرنشان کرد: وظیفه کاری راه و شهرسازی بسیار گسترده است و باید فضای همدلی و وفاق بین همکاران این اداره کل باشد تا برنامه ها طبق برنامه هدف گذاری شده به نتیجه نهایی و مطلوب برسد.