اراک - ایرنا - مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: میزان صادرات صورت گرفته گمرکات این استان در ۶ ماه نخست امسال به یک میلیون و ۸۰ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه قبل از نظر وزنی ۱۹ درصد و از نظر ارزش ۳۳ درصد افزایش یافته است.

روح‌ الله غلامی روز یکشنبه به مناسبت روز صادرات در گفت و گو با ایرنا، افزود: این میزان صادرات از مبدا استان مرکزی به ۸۲ کشور جهان صادر شده است.

وی با تبریک روز صادرات به صادرکنندگان استان مرکزی گفت: این قشر مرزبانان اقتصادی جامعه هستند که همه تلاش خود را برای صادرات کالاها و افزایش ارزآوری به جامعه به کار گرفته‌اند.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی ادامه داد: بیشترین صادرات انجام شده از این استان در ۶ ماه نخست امسال به کشورهای افغانستان، پاکستان، عراق، ترکیه، امارات، روسیه، ارمنستان، ازبکستان، هند و ترکمنستان صورت گرفته است.

غلامی اظهار کرد: انواع هیدروکربن‌ها، گاز مایع، سوخت جت، شمش آلومینیوم، عایق‌های رطوبتی، مصنوعات پلاستیکی، محصولات لبنی، ظروف یکبار مصرف و ظروف شیشه‌ای، بیشترین کالاهای صادر شده از استان مرکزی در این مدت است.

بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می‌کنند که از این تعداد حدود ۳۰۰ واحد در بخش صادرات فعال هستند.