اهواز- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شوشتر از اداره‌کل محیط زیست استان خواست تا به عنوان دستگاه ناظر و به منظور سنجش آلودگی هوا، دستگاه سنجش آلودگی در این شهرستان‌ نصب و راه اندازی کند.

به گزارش ایرنا، مهدی امیری یکشنبه در نشست شورای حفظ حقوق عامه با موضوع هوای پاک بیان کرد: با آغاز فصل برداشت محصول نیشکر در استان خوزستان برای پیشگیری از آلودگی هوای ناشی از سوزاندن بقای محصول، مسئولان شرکت‌ کشت و صنعت کارون (واقع در شهرستان شوشتر) نسبت به کنترل این فرآیند برای جلوگیری از آلوده شدن هوا اقدام کنند.

وی گفت: اداره جهاد کشاورزی باید نسبت به آموزش کشاورزان در خصوص مضرات ناشی از سوزاندن بقایای کشاورزی اقدامات لازم را انجام دهد و نظارت مناسب برای جلوگیری از سوزاندن بقای کشاورزی داشته باشد.

امیری افزود: شرکت کشت و صنعت کارون نیز در یک زمان‌بندی و با انجام کار تحقیقاتی، اقدامات لازم را به منظور پیشگیری از آلودگی هوا انجام و با برداشت سبز، از آلودگی هوا پیشگیری کند.

دادستان عمومی و انقلاب شوشتر گفت: طبق ماده ۲۰ قانون هوای پاک، سوزاندن بقایای گیاهی اراضی زراعی پس از برداشت محصول ممنوع بوده و متخلف به جزای نقدی درجه ۶ موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی محکوم می‌شود.

به گزارش ایرنا، دادگستری خوزستان سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی را جرم اعلام کرد.