گلپایگان- ایرنا- رئیس هیات ورزش‌ روستایی، عشایری و بازی‌های بومی، محلی گلپایگان گفت: جشنواره بازی‌های بومی، محلی با حضور ۳۲۰ دانش‌آموز در مدرسه پسرانه «آرین» این شهرستان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، امین قشلاقی روز یکشنبه در باره هدف و چگونگی برگزاری این جشنواره که به مناسبت «هفته تربیت بدنی» انجام شد، افزود: ایجاد نشاط و آشنایی دانش‌آموزان با بازی‌های بومی و محلی، رقابت با دوستان و همکلاسی‌ها و محک زدن توانایی‌های خود از اهداف اصلی این جشنواره بود که این اهداف با اجرای بازی‌ها در رشته‌های شطرنج، طناب کشی، هفت سنگ، دارت و تنیس روی میز محقق شد.

وی در باره تاثیر این بازی‌ها در رفتار و سلامت دانش آموزان بیان کرد: بیشتر ملاحظات آمادگی جسمانی و روانی در این بازی‌ها نهفته است، ضمن اینکه اکثر آنها به تجهیزات خاص نیاز ندارد و براحتی قابل اجراست.

این مسوول ورزشی در باره تجهیز خانه‌های روستایی گلپایگان به وسائل مورد نیاز نیز گفت: در مجموع ۳۸ خانه روستایی در این شهرستان وجود دارد که امسال پنج خانه با اعتبار پنج میلیارد ریال به وسائل ورزشی مجهز شدند.

وی تصریح کرد : رئیس هیات‌های ورزشی روستایی استان اصفهان در بازدید چند روز گذشته خود از گلپایگان، فعالیت ۸۵ درصد این خانه‌ها را تائید کرد که نشانه توجه شهروندان این دیار به بازی‌های بومی محلی است.

شهرستان گلپایگان در ۱۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان اصفهان قرار دارد.