تهران - ایرنا - رئیس پلیس راهور فراجا از حذف کامل کروکی کاغذی و انجام کروکی الکترونیک در سراسر کشور از امروز (یکشنبه ۲۹ مهر) خبر داد.

سردار سید تیمور حسینی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه انتظامی ایرنا به وعده پلیس برای پایان کروکی کاغذی تا پایان مهر اشاره کرد و افزود: در راستای تحقق اهداف دولت الکترونیک و تسهیل امور شهروندان، از امروز روند رسیدگی به تصادفات رانندگی با تحول بزرگی مواجه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه به منظور افزایش سرعت و دقت در رسیدگی به پرونده‌های تصادفات، کروکی‌های کاغذی به طور کامل از فرایند رسیدگی حذف شده است، گفت: این اقدام گامی مؤثر در راستای هوشمندسازی خدمات پلیس راهور به شمار می‌آید و ما را به سمت ایجاد سیستمی کارآمدتر و شفاف‌تر هدایت می‌کند.

این مقام ارشد پلیس راهور فراجا تأکید کرد که با اجرای این طرح، فرایند ثبت و بررسی تصادفات به صورت الکترونیکی و با استفاده از سامانه‌های پیشرفته انجام خواهد شد. این تغییر به کاهش زمان انتظار شهروندان، کاهش خطاهای انسانی و افزایش شفافیت در رسیدگی به پرونده‌ها کمک خواهد کرد.

سردار حسینی از هموطنان خواست در صورت بروز هرگونه حادثه رانندگی، با آرامش و رعایت نکات ایمنی، نسبت به ثبت گزارش حادثه در سامانه‌های الکترونیکی پلیس راهور اقدام کنند.

پیشتر در هفته نیروی انتظامی رئیس پلیس راهور فراجا به مردم کشور و فرماندهی کل انتظامی وعده داد که تا پایان مهرماه کروکی کاغذی به طور کامل جمع آوری خواهد شد.