تهران- ایرنا- هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال در شرایطی از فردا دوشنبه آغاز می‌شود که با بازگشت ذوب‌آهن به لیگ، بازی‌های این هفته با حضور ۱۲ تیم دنبال خواهد شد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، لیگ برتر بسکتبال در ابتدای راه خود در این فصل با چالش‌ جدی مواجه شد و در همان ابتدا مسئولان ذوب‌آهن اعلام کردند به دلیل مشکلات داخلی امکان حضور در این لیگ را ندارند.

همین اتفاق کافی بود تا دو هفته ابتدایی لیگ برتر بدون حضور نماینده باسابقه اصفهان دنبال شود اما بعد از رایزنی‌های صورت گرفته و تلاش مدیران ذوب‌آهن، در نهایت آنها از هفته سوم وارد چرخه رقابت‌های لیگ برتر شدند و با این حساب فردا تمامی بازی‌های لیگ طبق برنامه برگزار می‌شود.

با توجه به عدم حضور ذوب‌آهن در دو هفته ابتدایی، قرار است آنها در زمان تعطیلی لیگ در زمان پنجره‌ تیم‌ملی، بازی‌های خود را برگزار کنند تا شرایط برای همه تیم‌ها یکسان شود. تا قبل از بازی‌های این هفته تیم پایش پارت شاهرود و طبیعت ۴ امتیازی بوده و به دنبال آن هستند تا روند پیروزی‌های خود را ادامه دهند. در این میان شهرداری گرگان، مهگل البرز، کاله، گلنور اصفهان، فولاد هرمزگان و پالایش نفت آبادان ۳ امتیازی هستند و در رده‌های سوم تا هشتم قرار دارند. آینده‌سازان و پترو نوین ماهشهر هم به دلیل عدم حضور ذوب‌آهن در دو هفته ابتدایی تنها یک بازی انجام داده‌اند و با یک امتیاز بالاتر از نماینده اصفهان در رده‌های دهم و یازدهم جدول جای دارند.

در این هفته تیم شگفتی‌ساز و صدرنشین پایش پارت شاهرود که در هفته دوم با شکست کاله دست به کار بزرگی زد باید از ساعت ۱۵ به مصاف آسمان ولایت مشهد برود. در همین ساعت طبیعت اسلامشهر نیز میزبان پالایش نفت آبادان است و کاله مازندران از ساعت ۱۷ از ذوب‌آهن اصفهان پذیرایی می‌کند. در ادامه این مسابقات فولاد هرمزگان با شهرداری گرگان از ساعت ۱۵، گلنور اصفهان با پترو نوین ماهشهر ازساعت ۱۶ و آینده‌سازان تهران نیز با مهگل البرز از ساعت ۱۸ رو در روی هم صف‌آرایی خواهند کرد.

از سویی دیگر و با توجه به بازگشت سوتیریس مانولوپولوس، سرمربی یونانی تیم ملی بسکتبال به ایران انتظار می‌رود او فردا در سالن بسکتبال زنده‌یاد محمود مشحون حضور یافته و از نزدیک شاهد ۲ دیدار از رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال باشد.