خرم آباد - ایرنا - رییس کل دادگستری لرستان گفت: ۲۲۰ زندانی جرایم غیر عمد شامل ۲۱۱ مرد و ۹ زن طی نیمه نخست سال جاری با تلاش کارکنان و اعضای ستاد دیه استان و یاری خیران و نیکوکاران، از زندان های استان آزاد شدند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی دادگستری لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سعید شهواری افزود: از مجموع مددجویان آزاد شده، چهار نفر زندانی بدهکار دیه حوادث و سوانح کارگاهی، ۹۲ نفر محکوم مالی در جرایم غیرعمد، ۱۱۰ نفر مهریه و ۱۴ نفر بدهکار نفقه بودند که به آغوش خانواده خود بازگشتند.

وی مجموع بدهی این مددجویان را سه هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال برشمرد و اظهار داشت: ۱۳۰ میلیارد ریال از محل کمک‌های خیران هم استانی ،۲ هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال از طریق اعطای اعسار (اقساط)، ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی و ۳۹۰ میلیارد ریال نیز از محل سایر منابع، چون آورده خانواده مددجو و کمک‌های نهادهای حمایتی تامین، به حساب خزانه دادگستری واریز و موجبات آزادی این زندانیان فراهم شد.

وی با تقدیر از حمایت و کمک شکات در گذشت از بخشی از بدهی خود، گفت: در فرآیند آزادی زندانیان جرایم غیرعمد شکات به مانند خیران عمل کرده و همواره از بخشی از بدهی خود گذشت می‌کنند که قابل تقدیر است.

رئیس کل دادگستری لرستان اضافه کرد: در همین راستا ۶ ماهه ابتدای سال جاری شکات ۲۱۰ میلیارد ریال از طلب خود گذشت کردند که رقم بالایی بوده و سهم بسیار مهمی در آزادی زندانیان جرایم غیرعمد استان داشته است.

رشد ۵۵ درصدی آزادی زندانیان جرایم غیرعمد لرستان

حجت‌الاسلام والمسلمین شهواری با مقایسه با آمار آزادی زندانیان جرایم غیرعمد استان در مدت مشابه سال قبل افزود: پارسال در مجموع ۱۴۳ زندانی جرایم غیرعمد استان شامل ۱۴۰ مرد و ۳ زن از زندان آزاد شدند و آمار آزادی های امسال ۵۵ درصد افزایش یافته است.

به گفته وی مبلغ بدهی زندانیان آزاد شده در ۶ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ حدود ۲ هزار و ۹۲۰ میلیارد ریال بود.

۱۸۴ زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های لرستان

مدیر نمایندگی ستاد دیه لرستان نیز تصریح کرد: در حال حاضر ۱۸۴ زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های سراسر استان در حال تحمل حبس هستند که می توانند با یاری خیران، نیکوکاران و ستاد دیه به کانون خانواده و اجتماع بازگردند.

توکل شاکرمی افزود: مبلغ بدهی این مددجویان حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است و نیکوکاران می‌توانند از طریق شماره حساب ۰۲۰۱۱۰۸۵۸۴۰۰۶، شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۱۱۲۸۷ و یا شماره شبا IR۷۵۰۱۷۰۰۰۰۰۰۰۲۰۱۱۰۸۵۸۴۰۰۶ نزد بانک ملی ایران در امر خیر آزادی این افراد سهیم باشند.