ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران با اعلام وضعیت هشدار سطح نارنجی هرگونه فعالیت دریایی در آب‌های ساحلی این استان را از ظهر جمعه تا صبح امروز -دوشنبه- تا عصر پنجشنبه هفته جاری، ناامن اعلام کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هواشناسی مازندران با اشاره به تقویت جریانات شمالی، پیش بینی کرد که دریای خزر با وزش باد شدید و بارش باران مواج خواهد شد و برای فعالیت های دریایی مناسب نخواهد بود.

هواشناسی مازندران با بیان اینکه سامانه ناپایدار جوی مناطق ساحلی و دور از ساحل را تحت تاثیر قرار می دهد، پیش بینی کرد که بیشینه سرعت وزش باد تا ۱۸ متر بر ثانیه خواهد رسید که این امر باعث شکل گیری امواج ۱.۷ تا ۲.۷ متری می شود و برای فعالیت های دریایی مناسب نخواهد بود.

هواشناسی در اخطاریه سطح نارنجی هشدار داد که این سامانه ناپایدار جوی علاوه بر غرق شدن شناگران و قایق های تفریحی و صیادی و غرق شدن شناورهای صیادی کیلکا و شناورهای متوسط، اختلال در ورود و خروج شناوره و همچنین اختلال در بارگیری و تخلیه کالا در بنادر را نیز در طی این مدت به همراه خواهد داشت. .هواشناسی در این اخطاریه، تمام فعالیت های دریایی در مدت زمان یاد شده را ممنوع اعلام کرد.

مازندران حدود ۴۸۰ کیلومتر از سواحل جنوبی دریای خزر را در اختیار دارد که بیشترین میزان در میان سه استان شمالی است.

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش‌یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی امروز مازندران ابری گاهی همراه با بارندگی، وزش باد و کاهش دما پیش بینی کرده است و البته از عصر دوشنبه به تدریج بر مقدار بارندگی افزوده خواهد شد.

شرایط جوی مازندران در روز سه‌شنبه ابری، در ارتفاعات مه‌آلود، همراه باکاهش محسوس دما، بارش باران و وزش باد همراه خواهد بود و دمای هوا در مناطق ساحلی و جلگه ای بین ۱۰ تا ۱۵ درجه، میان بند بین ۹ تا ۱۲ درجه و ارتفاعات نیز بین ۲ تا هشت درجه سانتی گراد بالای صفر خواهد بود.

شرایط جوی مازندران در روز چهارشنبه ابری و به نسبت سرد، در ارتفاعات مه‌آلود همراه با بارش باران و وزش باد و در مناطق سردسیر کوهستانی با بارش برف پیش بینی شده است و میانگین دمای هوا در مناطق ساحلی و جلگه ای نیز در این روز بین هشت تا ۱۴، میان بند بین ۶ تا ۱۰ و ارتفاعات نیز بین منفی ۲ تا ۶ درجه سانتی گراد بالای صفر خواهد بود.

هواشناسی شرایط جوی مازندران در روز پنجشنبه را در مناطق نیمه غربی استان نیمه ابری تا ابری با بارش پراکنده باران و در نیمه شرقی را نیز نیمه ابری گاهی افزایش ابر، روز جمعه نیمه ابری در بعدازظهر و شب ابری با بارش پراکنده باران و در روز شنبه آینده نیز صاف تا نیمه ابری پیش بینی کرده است.