سنندج- ایرنا- امام جمعه مریوان گفت: یحیی سنوار با شهادتش به نمادی برای پایداری، عزت و امید مجاهدان فلسطین تبدیل شد.

ماموستا مصطفی شیرزادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، ضمن تسلیت شهادت یحیی السنوار، رهبر جنبش مقاومت اسلامی حماس اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم به‌صراحت اعلام کرده‌اند که «نپندارید که شهیدان راه خدا مرده‌اند، بلکه زنده‌اند (به حیات ابدی و) در نزد خدا متنعّم خواهند بود» لذا شهادت جای افتخار است.

امام جمعه مریوان بیان کرد: یهودیان و مشرکین، دشمن اسلام هستند اما باید بدانند که مکتب اسلام مکتب شهادت است و با شهادت، اسلام گسترش می یابد.

ماموستا شیرزادی افزود: خداوند با شهادتی قهرمانانه، عزتی ابدی به یحیی سنوار بخشید تا تبدیل به نمادی برای پایمردی، عزت و امید مجاهدان فلسطین شود و الگویی شد برای نسل حال و آینده تا به همگان نشان دهد که رهبران مقاومت تا آخرین‌ نفس در مسیر آرمان فلسطین ایستاده‌اند.

وی ضمن محکوم‌کردن جنایات رژیم غاصب صهیونیستی نسبت به مردم مظلوم غزه و فلسطین ولبنان، افزود: شهادت مردان بزرگی همچون سید حسن نصرالله، اسماعیل هنیه، یحیی سنوار و فرماندهان حماس و مقاومت و حزب‌الله نه‌تنها از قدرت مقاومت کم نخواهد کرد بلکه ایمان را در دل جوانان برای ادامه راهشان بیشتر خواهد شد.

به گزارش ایرنا، یحیی سنوار، (متولد ۱۹۶۲، در اردوگاه خان یونس) مجاهد، مبارز، نویسنده، رمان‌نویس و مترجم فلسطینی طی ۲۲ سال اسارت در زندان‌های رژیم صهیونیستی، رمان خار و میخک را به زبان عبری (منتشر شده به سال ۲۰۰۴) رمان شکوه (منتشر شده در سال ۲۰۱۰) را نوشت و پنج کتاب را از عبری و انگلیسی به عربی ترجمه کرد.

او که فارغ التحصیل دانشگاه اسلامی غزه در رشته مطالعات عربی بود، از سال ۱۹۸۲ (۱۳۶۱ خورشیدی) چند بار توسط رژیم صهیونیستی دستگیر شد، از فرصتی که در زندان داشت برای یادگرفتن زبان عبری، همچنین ترجمه به این زبان و از این زبان و شناخت بیشتر جامعه اسرائیل استفاده کرد.

رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای رسمی مدعی شد که یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی حماس را در جریان بمباران منطقه‌ای در غزه، به شهادت رسانده است.

خلیل الحیه، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز روز جمعه خبر شهادت یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه را تایید کرد.