مشهد- ایرنا- شهردار عشق آباد در میان جلگه خراسان رضوی گفت: محدوده شهر عشق آباد ۱۱۷ هکتار بود که با مصوبه کارگروه امور زیربنایی استانداری خراسان رضوی به ۲۵۰ هکتار افزایش یافت.

محمد رضا فرزین روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۰۵ هکتار از پهنه افزوده شده به شهر عشق آباد، مرکز شهرستان میان جلگه مربوط به محدوده طرح نهضت ملی مسکن این شهر و بقیه مربوط به دیگر مناطق افزوده شده به شهر است.

وی ادامه داد: شهر عشق آباد در ۱۸ کیلومتری جنوب نیشابور واقع شده است و پس از آن که این شهر کوچک به مرکز شهرستان میان جلگه ارتقا یافت با مهاجرت معکوس مردم از نیشابور به میان جلگه مواجه بودیم و نیاز به ارتقای محدوده شهر داریم.

شهردار عشق آباد گفت: جمعیت این شهر تازه تاسیس بر اساس آمار شبکه بهداشت و درمان شهرستان، ۲ هزار و ۳۷۶ نفر اعلام شده است و اکنون به دلیل ارزانی زمین و مسکن و دیگر هزینه ها با مهاجرت شهروندان نیشابوری به این شهر رو به رو هستیم.

فرزین افزود: اداره های جدید در شهرستان میان جلگه در حال تشکیل و راه اندازی است و از این بابت نیز شهر به ساخت و ساز جدید نیاز دارد.

وی با اشاره به موج مهاجرت معکوس و ارتقای شهر به مرکز شهرستان اظهار کرد: در افق ۱۰ ساله افزایش جمعیت عشق آباد به هشت هزار نفر پیش بینی شده است.

شهرستان میان‌جلگه که پیش از این یکی از بخش های شهرستان نیشابور بود با ۲ هزار و ۸۹۰ کیلومتر مربع مساحت، خرداد ۱۴۰۲ تاسیس شد و در سرشماری سال ۱۳۹۵ این منطقه ۳۹ هزار و ۲۸۸ نفر جمعیت داشته است.

شهرستان میان جلگه در فاصله ۱۵۰ کیلومتری غرب مشهد با ۴۲ هزار نفر جمعیت، شهر عشق آباد و ۷۳ روستای دارای دهیاری را زیر پوشش دارد.