بیرجند- ایرنا- معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌ جنوبی گفت: مردم استان در ۶ ماه نخست امسال ۶۵ میلیارد ریال صدقه دادند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۱ رشد دارد.

به گزارش ایرنا از روابط‌ عمومی کمیته‌ امداد امام‌ خمینی(ره) خراسان‌ جنوبی، عبدالرحیم لطفی روز دوشنبه افزود: در این مدت مردم سخاوتمند و نیکوکار استان ماهانه ۱۱ میلیارد ریال صدقه به نیازمندان کمک کردند.

وی تعداد کل مشترکان صدقات در استان را ۱۵۴ هزار و ۳۳۷ نفر اعلام کرد و یادآور شد: صدقات جمع‌آوری شده مردم خیر و نیکوکار نیز در سرفصل‌های جهیزیه، مسکن، درمان، اشتغال تحصیلی، موردی و غیره هزینه می‌شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌ جنوبی به روش‌های نوین پرداخت صدقه اشاره کرد و گفت: هم استانی‌های داخل و خارج از استان می‌توانند با شماره گیری #۰۵۶*۸۸۷۷* در مرکز استان و در سایر ادارات با کد همان شهر، مبلغ صدقه خود را پرداخت تا در اولین فرصت به دست نیازمندان واقعی برسد.

وی پرداخت صدقه از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۵۸۸۹۰ و واریز به شماره حساب شبا ir۱۵۰۱۷۰۰۰۰۰۰۰۱۱۱۶۷۶۵۱۸۰۰۵ بانک ملی و نصب سامانه نیکوکاری خراسان‌ جنوبی و همچنین سما را از دیگر روش‌های نوین پرداخت الکترونیکی کمک به نیازمندان برشمرد.

لطفی گفت: مردم نیکوکار استان در ۶ ماه سال گذشته نیز بیش از ۵۵ میلیارد ریال به نیازمندان اهدا کردند.