شهرری - ایرنا - فرماندارویژه شهرستان ری گفت: یکی‌از وظایف مهم ما در مجموعه مدیریت شهرستان موضوع نظارت بر بازار به جهت کنترل قیمت‌ها و اطمینان از رعایت دستورالعمل‌ها و قوانین موجود است.

به گزارش ایرنا، مهدی باب الحوائجی روز دوشنبه درهشتمین نشست ستاد تنظیم بازار شهرستان ری اظهار داشت: باتوجه به وضعیت موجود و شرایط حاکم بر بازارهای تولید و مصرف، یکی از مهمترین مسائل موضوع تأمین امنیت غذایی و حفظ زنجیره تولید، عرضه و مصرف در سطح بازار است.

وی افزود: مهمترین نکته ای که باید در این میان مورد توجه قرار گیرد تک محصولی نبودن و اتکا نداشتن به سبد خاصی از مواد و محصولات غذایی جهت تأمین سفره مردم و نیاز شهروندان است.

معاون استاندار تهران نظارت مداوم بر قیمتها و نحوه توزیع کالاها را یک امر تاثیرگذار خواند و خاطرنشان کرد: نقش بسیج اصناف در نظارت و بازرسی ها بسیار مهم و اثرگذار بوده و در کنار بازرسین اداره صمت، اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی، شبکه بهداشت و درمان و دیگر مراجع مربوطه می تواند به عنوان یک بازوی نظارتی قوی عمل کند.

باب الحوائجی ادامه داد: مهمترین ماده غذایی در سفره مردم ایران نان است، باید در مسیری حرکت کنیم که واحدهای نانوایی و کارگاه های تولید و عرضه نان برای هر شرایطی آماده بوده و در وضعیت های مختلف قادر به پخت و عرضه نان به مردم باشند.

وی افزود: در همین راستا موضوع ۲گانه سازی سوخت نانوایی ها و ایجاد تمهیدات لازم جهت امکان تأمین سوخت جایگزین گاز طبیعی و نیز تهیه و آماده به کار نمودن مبدل های تأمین برق مورد نیاز از جمله اقداماتی است که باید توسط اداره صمت، اتاق اصناف و اتحادیه نانوایان مورد توجه ویژه قرار گیرد.

فرماندار ویژه شهرستان ری اظهار امیدواری کرد با کمک و همراهی یکدیگر بتوانیم شرایطی را فراهم سازیم تا آرامش و ثبات لازم در سطح بازار حاکم بوده و روند گردشی زنجیره تولید، عرضه و مصرف به گونه ای باشد که مردم به عنوان مصرف کننده و اصناف و بازاریان و صنعتگران بعنوان تولید و عرضه کننده محصولات از وضعیت موجود رضایت داشته و هیچگونه خللی در این عرصه بوجود نیاید.